  • Data: 2010-02-12 14:09:51
    Temat: Re: Rekuperatory Entalpiczne
    Od: Kudlaty <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10 Lut, 20:51, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Zaraz, zaraz - to Twoj rekuperator nie odzyskuje wilgotnosci z powietrza
    > wychodzacego i mowisz, ze dzieki niemu utrzymujesz 60% wilgotnosc? A te 30m3
    > na glowe to wartosc minimalna wymiany czy maksymalna dla utrzymania
    > rzeczonych 60%?

    Moj reku jest przeciwpradowy i faktycznie nie mam odzysku wilgotnosci.
    Wilgotnosc 60% utrzymywana jest przez ilosc wymian.
    Dodatkowe czynnosci ktore zwikszaja ta wilgotnosc to gotowanie, gdyz
    brak okapu. Czyli wszystko zostaje w domu.
    30m3/glowe to jest orietacyjnie ale cos kolo tego.
    Wilgotnosc na takim poziomie nie jest celem zamierzonym. Celem w samym
    sobie jest zachowanie odzysku na max dopuszcalnym poziomie i aby to
    osiagnac jest te 30m3/glowe nie tracac komfortu powietrznego /
    zaduch/.
    Czyli dla mnie jest ok.
    Efekt niesetety jest taki ze dolne partie szyb przy temp poniezej -10
    na dworze powoduje powstawanie pkt rosy. Wykres nasycenia pary do
    temperatury wykres moilera i-x
    Mam nadzieje ze jak zrobie okap i do tego automatyke /czujnik tmp w
    okapie i weentylator kanalowy z przepustnica, spowoduje obnizenie
    wilgotnoisci w nastepnym roku dosc znacznie/. W nastepnym roku bede
    rewidowal nastawy reku.