  • Data: 2020-06-24 11:35:16
    Temat: Re: Remont domu w Anglii po polsku...
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.06.2020 o 10:23, ddddddddddddd pisze:

    > podatek mam niezależny od wartości domu (tzn. są stawki od A do chyba F,
    > w danej okolicy wszystkie domy mają tą samą stawkę) Podatku płacę ok
    > 100/m-c(rocznie 10*104 funty), w tym jest wywóz śmieci i woda
    > (niezależnie od ilości mieszkańców, chyba że mieszka tylko jedna osoba
    > to jest zniżka bodajże 50%)

    przypomniało mi się - jedyny podatek na który wpływa wartość
    nieruchomości to podatek przy zakupie (jeżeli jest to twój pierwszy
    zakup to nie płacisz, ale za każdą kolejną nieruchomość płacisz chyba
    3%) oraz opłaty dla prawnika (w Polsce robi to notariusz, tutaj zwykle
    nie kontaktujesz się ze sprzedającym i tylko prawnicy sprzedającego i
    kupującego rozmawiają między sobą) - opłata jest zależna od wartości,
    ale nie wiem jaki to procent, przy nieruchomości za 100k łączne koszty
    zakupu to było poniżej 1.000 funtów

    Lukasz