    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rodzaje stropów - help!
    Date: Wed, 9 Oct 2013 13:58:52 +0200

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    net...

    > Zależy mi na wszelkich opiniach.
    > Jestem bardzo ciekawy właśnie takiego porównania kosztów. Z tym, że strop
    > żerański jest droższy od terrivy to się pogodziłem. Różnica nie ma być x2,
    > a wynagrodzić miała to szybkość montażu.

    Problemem w przypadku Terivy (i filigrana też) nie jest czas potrzebny na
    montaż ale czas po którym można ten strop obciążyć. Na strop żerański ten
    sam dźwig tego samego dnia może wrzucić palety z cegłami albo bloczkami i
    można coś murować. Słowo "coś" jest istotne bo ścian zewnętrznych nie można,
    bo trzeba jeszcze zrobić wieniec i wypełnić betonem łączenia płyt. Ale
    obciążać można od razu. Nie ma ani jednego dnia przerwy.

    > To ma być jeden z powodów zmiany żerańskiej na filigran.

    Wobec tego dlaczego nie lany??? Wyjdzie sporo taniej niż filigran i na pewno
    nie będzie klawiszował. Oba wymagają przerwy technologicznej po wykonaniu,
    więc czasu traci się tyle samo. Jedyna różnica to czas potrzebny na
    zaszalowanie stropu.

    Najistotniejszym parametrem jest cena, a tego nikt poza Tobą nie zna - Różni
    się znacznie w zależności od odległości od wytwórni.

    Co do Terivy to IMO najgorsze możliwe rozwiązanie - najgrubszy a przy tym
    wcale lepiej nie tłumi dźwięków, podatny na zarysowania i czasochłonny w
    wykonaniu. Jedyną zaletą jest to że bywa tańszy niż monolit, ale to już
    bardzo zależy od lokalnych cen ekip. U mnie na śląsku gdy się budowałem za
    monolit wołali 5-10 tysięcy (sama robocizna), ale już na podkarpaciu te
    kwoty były o połowę niższe.

    Pozdrawiam
    Ergie