    From: "Tim" <q...@q...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rolety zewnętrzne - prawda
    Date: Wed, 6 May 2009 18:52:50 +0200

    news:f7fda40e-01a4-480a-8e80-fcaeccbe1c32@s20g2000vb
    p.googlegroups.com...
    Czytam i czytam o tych "cholernych" roletach zewnętrznych (jestem na
    nie zdecydowany na 100%) i widzę, że mimo XXI wieku trochę jest z tym
    amatorka. Chodzi mi oczywiście o montaż, a dokładniej "ładny montaż".
    O ile w oknach 90-150 cm to, że puszka rolety będzie stała na oknie a
    to będzie przymocowane realnie tylko po bokach do ściany, ewentualnie
    też na dole - ale z tym bywa jest różnie, to w moim oknie tarasowym
    4x90 cm z czego środek (x2) otwierany) mam spore wątpliwości.
    Wielka i ciężka puszka rolety 360 cm (niejda boże jeszcze jakiegoś
    pancernego czy wzmacnianego płaszcza) ma siedzieć sobie na całym oknie
    a to wszystko ma być przymocowane do boków tylko? No ewentualnie
    później po wylaniu posadzki także w progu... ale to i tak amatorka
    niezła. Jak się ktoś nieźle rozpędzi to wleci przez takie okno do
    środfka (drzwi w sumie bardziej niż okno bo 360x220).
    W takim razie kombinuję aby w przypadku tego "okna" zastosować jednak
    puszkę na ściane a nie na oknie. Wolę wystającą z ociepleni apuszkę na
    10-12 cm i soldinie zamontowane okna niż tą całą amatorkę....
    Zwłaszcza, że nad tym jest balkon i ni ebędzie się to bardzo rzucać w
    oczy.
    Niby w necie jest jaki opis BeCleaver montażu tych puszek do nadproża
    kołkami ale to też jakieś takie dziwne, wydaje się na prędce
    wymyślone. Ale lipa....

    Na duze okno 300cm mam zamocowane nadproze ceramiczne z roleta w srodku.
    Na okna mniejsze puszki na rolety montowane sa pod nadprozem ale osadzone
    na bokach okna, sciany sa podkute. Puszki nie sa polaczone z oknem.
    Zaleta tego jest wmurowanie zwijacza rolety w sciane. Widac tylko pasek.

    Pozdrawiam
    Tim