  • Data: 2012-06-14 21:40:14
    Temat: Re: Równanie
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jrdc48$qk0$1@inews.gazeta.pl...
    > jaka kosiarka i jakie pagórki?
    > ja mam trawnik w stylu dzikim, czyli bez siania samo wyrosło coś co
    > przypomina trawę, na wstępie wyrównałem koparką, potem grabiami, jest
    > mniej więcej równo, czasem robią się jakieś dołki, bo woda podmyje, bo coś
    > się uleży, albo kret zrobi piramidkę, ale wszystko co wystaje ponad te
    > kilka cm jest dokładnie wyrównywane przez kosiarkę z napędem o mocy 6,5
    > KM, najwyżej na łysy placek rozsypuję trochę gleby i z czasem zarasta...

    U mnie, przed domem i z boku mam trawnik jakieś 5ar pod który nie za bardzo
    się starałem. Ot grabie co by wyrównać, kamyczki won i ostatecznie sianie
    trawy. Efekt taki że kosić niżej niż na 5-6cm się nie da gdyż kółka
    miejscami wpadają w nierówności i napęd kosiarki zawodzi albo wzgórek i
    obudowa kosiarki ryje w ziemi. Kosiarka spora z silnikiem 173cm3 to też
    siłować się z nią na takich nierównościach nie ma sensu.
    Za domem natomiast miałem taki trawnik jak go zastałem ale tam to tylko na
    najwyzszym nożu 9-10cm dało się kosić. Postanowiłem w końcu że zrobię jak
    nalezy, zeszłej jesieny zaoraliśmy a na wiosnę glebogryzarka i brony. Na
    koniec pod brony za kolcami deska na sztorc przywiązana drutami i równanie w
    te i wewte i na krzyż i w poprzek. Stare zeschnięte darnie niemal bez ziemi
    wyszły na zewnątrz to je uprzątnąłem. Jak już było uprzątnięte to wziąłem
    deske 1,5m długą szeroką na 30cm, ponabijałem grubych gwożdzi co 5 cm na
    przemian tak aby wystawały 3-4cm i wlokłem dechę gwoździami w dół pod
    ciężarem krawęznika chodnikowego. Wyrównało się ekstra i jeszcze powyłaziły
    resztki darń oraz kamyczki. Póki deszcz nie popadał to szło lekko ale po
    deszczu ziemia się zbiła i katorżnicza praca to już była wtedy i tylko we
    dwójkę dało się to ciągnąć. Jak już wszystko wyrównałem to zasiałem trawę,
    ale zamiast zagrabywać nasiona grabiami to tą deską raz dwa szybko
    przeleciałem tylko raz i na końcu zwałowałem dokładnie walcem który
    wykonałem z kawałka rury kanalizacyjnej średnicy 30cm długiej na 55cm. Walec
    zalany betonem waży dość sporo. Kosiarka po tym nowozrobionym trawniku
    jeździ jak po lotnisku na najniższym ustawieniu noża 3-4cm i gdyby mogła
    niżej to też by jechała bez problemu. Warto było popracować, kiedyś zrobię
    tak samo z trawnikiem z przodu. Zupełnie inny trawnik i inne koszenie.

    Marek