  • Data: 2009-04-08 07:19:42
    Temat: Re: Rozdzielnia elektryczna w kotłowni
    Od: "jasio kowalski" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    piechur <z...@g...pl> napisał(a):

    > Hej,
    > dzisiaj spotkałem się z elektrykiem w sprawie instalacji w nowobudowanym
    > domu. Usłyszałem informację, że rozdzielni elektrycznej nie można
    > montować w kotłowni, a jeśli już to musiała by być ona "antywybuchowa".
    > W kotłowni ma być piec na paliwo stałe (pelet, ekogroszek). Przejrzałem
    > internet ale oprócz jakichś luźnych informacji nie mogę znaleźć podstaw
    > takiego twierdzenia. Może ktoś poratuje z jakich przepisów wynika takie
    > podejście elektryka do tej sprawy? Nie ukrywam, że bardziej
> [...]

    Swego czasu czytałem ciekawą dyskusję między projektantami elektrykami
    dotyczącą sprawy, czy rozdzielnia montowana w kotłowni(a nie poza nią) ma być
    "antywybuchowa" czy też nie. Większość z tych ludzi(a było ich sporo i
    dyskusja była gorąca) twierdziła, że rozdzielnia w "standardowym" wykonaniu
    może być montowana w kotłowni. Jednym z wielu argumentów był fakt, że same
    kotły nie są wykonywane (bo technicznie to niemożliwe) w myśl przepisów
    dotyczących urządzeń pracujących w pomieszczeniach zagrożonych wybuchem.
    Do tego dochodzi oświetlenie, które też powinno być w takim wykonaniu.
    Nawiasem mówiąc gotowe wymienniki kompaktowe przychodzą ze swoimi już
    zamontowanymi na konstrukcji wymiennika)rozdzielkami elektrycznymi (to w
    odniesieniu do p. 7.5 opracowania SEP)
    Nie jestem elektrykiem i sam jestem ciekaw opinii grupowych elektrycznych
    ekspertów na ten temat.
    PZDR