  • Data: 2009-04-08 07:28:18
    Temat: Re: Rozdzielnia elektryczna w kotłowni
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    piechur said the following on 07.04.2009 20:42:
    > Hej,
    > dzisiaj spotkałem się z elektrykiem w sprawie instalacji w nowobudowanym
    > domu. Usłyszałem informację, że rozdzielni elektrycznej nie można
    > montować w kotłowni, a jeśli już to musiała by być ona "antywybuchowa".
    > W kotłowni ma być piec na paliwo stałe (pelet, ekogroszek). Przejrzałem
    > internet ale oprócz jakichś luźnych informacji nie mogę znaleźć podstaw
    > takiego twierdzenia. Może ktoś poratuje z jakich przepisów wynika takie
    > podejście elektryka do tej sprawy? Nie ukrywam, że bardziej
> [...]

    Ktos chce byc nadgorliwy.
    Jezeli osprzet mial by byc antywybuchowy, to tez takie powinny byc
    oprawy oswietleniowe i wlaczniki, a takich sie nie montuje w kotlowniach
    w domkach jednorodzinnych.
    Wez zmien elektryka. Ja mam rozdzielnie w kotlowni, znajomi maja
    rozdzielnie w kotlowni. Znam tez nowo wybudowane kotlownie dla wiekszych
    zakladow, gdzie w jednym pomieszczeniu z piecami sa tablice rozdzielcze
    ze zwyklym osprzetem, bynajmniej nie jakies specjalnie antywybuchowe, a
    kotlownia byly na gaz.
    Elektrycy czesto sa najmadrzejsi na swiecie, juz jezeli masz watpliwosci
    to zapytaj sie kierbuda, bo to on swieci oczami przed PINB.
    Pozdrawiam
    S.