  • Data: 2009-10-27 17:00:05
    Temat: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hc6gcr$rfa$1@news.onet.pl...

    > No wiec czujnik na gorze (albo dwa jeden na gorze drugi na dole i dziala).

    Na gorze odpada. Raz z przyczyn technicznych i niewygody obslugi (czujnik
    jest w sterowniku), dwa na gorze w sypialniach byc moze bede chcial miec
    nizsza temp. co moze w regulacji nie jest jakims wielkim problemem, ale moze
    inna krzywa grzewcza? Glownie jednak chodzi o sprawy obslugi.

    > Tzn. woda krazy caly czas?

    Pompy maja wybieg kilkunasto minutowy. W praktyce moze okazac sie, ze
    pracuja caly czas. Tak naprawde nie wiem na dzis skad kociol wezmie temp.
    powrotu, ale to zadne dziwy bo wiele instalacji pracuje w ten sposob.
    Zdaniem Serwisanta pompy praktycznie pracuja caly czas. Jak bedzie nie wiem.

    > Moze byc tak, ze wszystkie sie zamkna i tak powinno byc inaczej ktores
    > pomieszczene nie bedzie nigdy mialo prawidlowej temperatury.

    Owszem moze, ale termostat w jednym pomieszczeniu tym bardziej sprawy nie
    zalatwi. Powodem wychlodzenia pomieszczenia nie koniecznie musi byc cos zle
    zrobione.

    > Juz to pisalem - taka "regulacja" nie uwzglednia bardzo wielu czynnikow.

    Uwzglednia moim zdaniem wiecej niz jeden czujnik niewiadomo gdzie. Co do
    tzw. oszczednosci z wylaczania kotla czujnikiem temp. Wcale nie jestem taki
    pewny czy takie "skokowe" sterowanie bedzie tansze. Po wylaczeniu kotla u
    mnie palnik wchodzi po krotkiej chwili na 100% do momentu rozgrzania
    instalacji. Nie koniecznie musi to byc tansze od grzania przez dluzszy czas
    kilka razy mniejsza moca.

    > Pogodowka naprawde nie do tego sluzy.

    A dla czego nie? Czemu nie zgrac stalych nastaw do zmiennych warunkow?

    > Zreszta w dobie bezprzewodowych termostatow, zawsze mozesz taki sobie
    > dolozyc.

    Nie wiem czy moge, nawet nie wiem gdzie mialbym to wpiac, nawet drugi
    czujnik temp.

    Pozdro.. TK