    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Date: Thu, 29 Oct 2009 10:33:03 +0100
    <hc4jrc$fg$1@news.interia.pl> <hc4o2a$pi2$1@news.onet.pl>
    <hc5aqu$qc6$1@news.interia.pl> <hc6a72$8tb$1@news.onet.pl>
    <hc6c63$ff$1@news.interia.pl> <hc6e2r$kb8$1@news.onet.pl>
    <hc6e4v$2l9$1@news.interia.pl> <hc6gcr$rfa$1@news.onet.pl>
    <hc77ju$ven$1@news.interia.pl> <hc79iq$a8c$1@news.onet.pl>
    <hc7cm8$v5k$1@news.interia.pl> <hc7ecb$p2s$1@news.onet.pl>
    <hc7efu$1s0$1@news.interia.pl> <hc7gf0$vk3$1@news.onet.pl>
    <hc7rao$h21$1@news.interia.pl> <hc9048$co1$1@news.onet.pl>
    <hc9rl0$jfl$1@news.interia.pl> <hcaagq$4gu$1@news.onet.pl>
    <hcalan$ig$1@news.interia.pl> <hcbi4j$hk6$1@news.onet.pl>

    news:hcbi4j$hk6$1@news.onet.pl...

    > Wydawalo mi sie, ze o tym, ze nie masz termostatu i go nie chcesz miec.

    Watek troche sie rozciagna, ale nie o to. Termostat mam ale nie wydaje mi
    sie, ze to bedzie dobre sterowanie. U mnie dobre sterowanie.

    > Tu juz pisalem jak na poradzic:
    > - kryzowanie grzejnikow tak, aby zap...ly znacznie szybciej niz podlogowki

    Moja obawa jest taka, ze one szybciej rozgrzeja pomieszczenie i tu ne ma
    problemu, ale jak podlogowka sie rozgrzeje to szybko nie wystygnie. W tym
    czasie jezeli termostat jest w pomieszczeniu z podlogowka, pomieszczenia z
    grzejnikami zaczna sie wychladzac, bo termostat nie da sygnalu do wlaczenia
    kotla.

    > i ewentualnie
    > - termostat w zimniejszym pomieszczeniu

    Termostat jest w sterowniku, nie wiem czy slowo termostat jest tu na miejsc,
    bo to caly sterownik z czujnikiem temp. wewnetrznej. Sterownika nie chce
    gdzies w sypialni, bo wyswietla wszystko co zwiazane z instalacja CO, CWU.
    Po za tym dysproporcje ogrzewania grzejnikowego i podlogowego moga pojsc w
    druga strone, tj. grzejniki szybciej moga nagrzac pomieszczenie i w
    konsekwencji podlogowka moze byc zasilana za krotko. W te strone jednak
    latwiej regulowac i pewnie dalo by sie to zgrac. Tylko nie chce sterownika
    na gorze.

    > albo
    > - drugi termostat w zimniejszym pomieszczeniu

    To bylo by dobre, ale nie mam gdzie go wpiac.

    > Uklad masz de facto analogiczny do kazdego innego (np. u mnie) - jedno
    > pomieszczenie z termostatem, pozostale pomieszczenia musza zdazyc. I na
    > tym polega regulacja systemu - by zdazyly. Raczej nie na tym, ze ustala
    > sie stale przeplywy i liczy na to, ze sie samo zalatwi i bedzie cool
    > (znaczy cieplo i niestratnie) bez termostatu.

    Jezeli system nie jest mieszany to tak. Moje obawy to glownie rozgrzana,
    dluzej oddajaca cieplo podlogowka blokujaca ogrzewanie pomieszczen bez niej.

    Pozdro.. TK