  • Data: 2009-10-29 17:47:29
    Temat: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hcbr4r$dan$1@news.onet.pl...

    >> Nie wiem czy to jeszcze rano. :-)
    >
    > Zalezy ile wczoraj wypil.

    Mysle ze zasada jest sprzedanie a nie obsluga. :-)

    > Ale Ty masz tam ten dodatkowy drugi obieg (nie wiem czy dobrze
    > zrozumialem) sterowany pogodowka - teraz pytanie skad kociol ma wiedziec
    > czy nie trzeba zasilac drugiego obiegu?

    No tak, obiegi sa dwa, pogodowka w sumie jedna ale dajaca mozliwosc
    sterowania dwoma niezaleznymi obiegami. Kazdy moze miec wlasna krzywa choc
    prosta, inne temp. maksymalne i minimalne, nie tylko ruch po prostej, wlasne
    wyprzedzenia grzania i takie tam.
    I teraz: obieg z mieszaczem jest jakby przyklejony do obiegu bezposredniego
    kotla. Do bezposredniego podlacza sie grzejniki, do mieszacza zwykle
    podlogowke. Temp. obiegu bezposredniego to temp. kotla a temp. obiegu z
    mieszaczem to temp. wody za mieszaczem. Sterownik reguluje jego ustawienie w
    zaleznosci od zapotrzebowania na temp. wody w obiegu i roznicy miedzy temp.
    kotla i za mieszaczem. Tak wiec sterownik "wie" jakie sa temp. w obu
    obiegach. Zasilenie mieszacza powoduje uruchomienie obiegu bezposredniego
    ktory ogrzewa rowniez wode w grzejnikach. do momentu zamniecia glowic.
    Reszta zalezy od zapotrzebownia przez obieg mieszajacy. I faktycznie, skad
    sterownik ma wiedziec jakie jest zapotrzebowanie za mieszaczem jezeli pompa
    przestanie pracowac? Jak sie zatrzyma, to zmierzy wylacznie temp. miesca
    przylgi czujnika i nic wiecej, czyli nie wie jaka jest temp. w obiegu. Z
    drugiej strony gdyby obieg byl tylko bezposredni i nie uzywalo by sie
    termostatu pokojowego to skad kociol ma wiedziec czy nie trzeba zaczac
    grzac? Uruchamia sie zdaje sie po spadku temp. wody na powrocie kotla i
    zdawalo mi sie, ze jest tu analogia. Kociol wlaczy sie znow do momentu
    zrownania temperatur zasilania i powrotu. Jezeli pompa miala by pracowac
    caly czas, to po co w instrukcjach opisywac jakies tryby antyzamrozeniowe
    skoro to wszystko dziala i tak inaczej? Moze kluczem jest temp. definiujaca
    okres grzewczy ustawiona zdaje sie na 20C na zewnatrz? ale wszystko co wyzej
    od 2C i mniej jak 20C nie miesci sie w opisywanej funkcji
    przeciwzamrozeniowej. I w koncu czemu ja nad tym mam sie zastanawiac skoro
    jest od tego serwisant? Tylko oni sprawiaja wrazenie, ze znaja sie wylacznie
    na analizatorze spalin i nic poza tym. A ranka dzis jak sie okazalo nie
    bylo, ma byc jutro. :-)

    >Moze to ta konfiguracja wymusza ciagle krecenie woda?

    No wlasnie... Jednak jak do tej pory wszyscy mowia, ze nie powinno.

    Pozdro.. TK