    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rozkminki wentylacyjne
    Date: Fri, 10 Jun 2016 12:31:48 +0200
    <3...@g...com>
    <njcn6s$rue$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <njcqd6$joa$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <njcs6s$19f$1@node1.news.atman.pl> <njdkuv$s5e$1@dont-email.me>
    <nje1i3$nep$1@node2.news.atman.pl> <nje1lm$2ek$1@dont-email.me>
    <nje348$ot8$1@node2.news.atman.pl> <nje42m$aje$1@dont-email.me>

    W dniu 2016-06-10 o 12:16, quent pisze:

    > Ja wyjmuję, dla pewności, zwłaszcza, że wymaga to tylko schylenia się i
    > wyciągnięcia ;-)
    > Woda może się gdzie tam zapodziać w tych zraszaczach, po co ryzykować.

    Jak kto lubi.
    Zastanawialem sie kiedys nad ryzykiem potencjalnego uszkodzenia przez
    mroz i prawde mowiac malo to prawdopodobne. Od zakonczenia podlewania do
    wystapienia zagrazajacych mrozow mija co najmniej jeden miesiac.
    Wewnatrz zraszacza po zamarznieciu moze zostac tylko lekki szron.
    Wydaje mi sie, ze wyjmowanie rodzi wiekszy problem, mianowicie
    zanieczysczenie rur.

    > Zaworu odwadniającego nie montowałem wcale choć miałem kupiony. Wszystko
    > przedmuchuję sprężarką, mam króciec do niej wmontowany w instalacji.

    Tez niezle. Z tym, ze zalezy od pojemnosci instalacji i wielkosci
    sprezarki. Zeby to faktycznie przedmuchac to nie moze zabraknac
    cisnienia w zbiorniku sprezarki do momentu wypchania calej wody. Jak
    zbriornik sprezarki przed tym sie oprozni to nie robota. Woda moze
    zostac na zime.

    > do pustej puszki można wepchać choćby jakąś torebkę plastikową

    To fakt, ale laza tez robaki. Wykrecanie i wkrecanie przynajmniej u mnie
    to ryzyko nasypania ziemi, wiec z zasady tego zabiegu unikam.

    Pozdro.. TK