  • Data: 2010-08-19 12:01:58
    Temat: Re: Różnicówka - jak czytać oznaczenie
    Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:4c6d1a1c$0$22798$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jedno z drugiego wynika.

    jedyny przypadek, w którym jedno z drugiego może wynikać to moc maksymalna z
    podanego zakresu. Dla 40kW zabezpieczenie powinno wynieść 63A i wtedy, gdyby
    się sztywno trzymać tego, co tam napisano, musiałoby być ono
    przedlicznikowe. Rozciąganie tego na niższe moce to jednak byłaby samowolka.

    Zresztą... i u mnie i u moich sąsiadów i jeszcze w paru znanych mi z różnych
    przyczyn instalacjach (wszystkie z tego samego rejonu, jest to zrobione tak
    jak piszę: przedlicznikowe jest dużej wartości (często na BM-ach), a
    zalicznikowe jest wg mocy przyłączeniowej. Były te przyłączenia robione albo
    przez elektryków z ZE albo przynajmniej przez nich odbierane, tak zresztą
    jest to narzucane w wydawanych tutaj warunkach.

    J.