  • Data: 2010-08-19 19:02:34
    Temat: Re: Różnicówka - jak czytać oznaczenie
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dotąd w zasadzie ok, choć jeśli od rozdzielki do domu masz kabel ziemny i
    > jest go więcej niż kilka metrów, i/lub przed rozdzielką, jeszcze po
    > stronie ZE też jest kabel ziemny, dawanie ochronnika klasy B jest zbędnym
    > naciąganiem kosztów, C wystarczy.

    Jeszcze nie zdecydowałem czy zrobić odgromówkę (w sumie większość mam
    przygotowaną, ale zastanawiam się nad sensem tego działania) dlatego
    rozważam B+C. Na alledrogo kilka osób oferuje B+C+D za niecałe 300zł.
    Producent mi nieznany (LC, ktoś to zna?), ale nie jestem z branży, więc się
    nie orientuję.

    > Po co? Co on będzie zabezpieczał? Te paręnaście centymetrów przewodów
    > między nim a obwodowymi bezpiecznikami?

    Zdarzyło mi się ze trzy razy, że wywalił mi bezpiecznik zabezpieczenia
    zalicznikowego w skrzynce ZE. Niby nie problem, ale bezpieczniki
    zaplombowane. Jak zadzwoniłem do nich, to powiedzieli żebym zerwał plombę,
    wymienił bezpiecznik, a jak będą w okolicy to zaplombują i skasują 80zł za
    tą usługę. Tak samo nie podoba mi się samodzielne zrywanie plomb jak i 80zł
    za przyjazd. Dlatego jako swój własny dupochron pomyślałem o powieleniu
    zabezpieczenia zalicznikowego o mniejszej wartości.

    Pozdr.
    Krzysiek