    From: Ariusz <a...@i...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rozpoczęcie sezonu grzewczego
    Date: Thu, 20 Sep 2012 16:31:14 +0200

    W dniu 2012-09-20 15:50, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" <a...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Więc wróćmy do początku.
    > Wentylacja na parterze przechwyci część tego lżejszego ciepłego
    > powietrza, po drugie zamknięte drzwi pomieszczeń na górze znacznei
    > utrudniają, po trzecie wentylacja na górze plus otwieranie okien swoje
    > też robi.
    > U mnie przeważnie sa otwarte okna na górze więc te pomieszczenia są
    > naprawdę chłodniejsze w lecie niż te na dole.
    >
    > Marek

    No fakt przy pozamykanych drzwiach - zwłaszcza jak masz klatkę schodową
    - u mnie wszystko jest otwarte - może być tak, że powietrze, a właściwie
    wentylacja działa niezależnie. Choć na zdrowy rozum warunki ciężkie do
    zachowania - bo nawet okresowe otwarcie drzwi powoduje spore
    podciśnienia/nadciśnienia i mieszanie się powietrza.

    Bardziej mnie jednak zastanawia skąd u ciebie na górze zimniejsze
    powietrze napływa do tych pomieszczeń. Bo na zewnątrz im bliżej gruntu
    tym zimniej. kolejna rzecz to ziemia już chyba na 1,5 m ma dość niską
    stałą temp. oko 6 st.C i to zimno wędruje do góry.
    No i wietrzenie - jeżeli po upalnym dniu nawet w nocy na zewnątrz jest
    ponad 20 st. to ciężko schłodzić pomieszczenie.

    To co piszesz wydaje się dalece nieprawdopodobne choć pewnie możliwe.

    Ariusz