  • Data: 2011-11-29 07:33:17
    Temat: Re: Rura w kominie wymagana ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > a tak swoja droga to ile lat masz ten komin ze ci wykwity sie pojawi y ?

    Kilka miesiący ...

    Sądzę że niestety winą była zbyt niska temperatura. Przez pewien czas
    miałem ustawione 50stopni na piecu ...
    Mam sterownik z PID i dodatkowo suchy ekogroszek i powinno być ok ,
    tym bardziej że wody w piecu nie widziałem , ale niestety z powodu
    małego zapotrzebowanie na ciepło rura spalinowa była cały czas prawie
    letnia albo zimna a komin mokry i zimny i zapewne stąd problemy :(

    Ustawiłem teraz na 60 stopni i ociepliłem wełną komin na nieogrzewanym
    poddaszu i widzę że rura spalinowa jest ciepła ...

    No cóż nie zostaje mi nic innego jak obserwować komin ...

    Sądzę że niestety niższa temperatura (50stopni) i co za tym idzie
    jeszcze zimniejsze spaliny i małe zapotrzebanie na moc spowodowało to
    co się stało ..

    Dodatkowo uważam że monter nieszczelnie zrobił połączenie czopucha
    pieca z wylotem spalin. łączenie piec -rura nie ma ani grama
    uszczelniacza i także przez te szparki mogło wlatywać zimne powietrze
    i dodatkowo schładzać spaliny ...

    Chwilowo owinąłem te miejsce wełną , ale kupię uszczelniacz i
    uszczelnie dla pewności ...

    Inne pobudowane domy tez mają takie kominy i tylko u mnie problem ...
    Prawdopodobnie zbyt "zaufałem" elektronice i pracował piec na zbyt
    małej temperaturze co dodatkowo z zimnym kominem a zarazem mokrym
    doprowadziło do tego ...
    Sądzę że winny jest mokry nowy komin a dodatkowo niskie
    zapotrzebowanie na ciepło ...

    No cóż , człowiek uczy się na błędach :(