    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rzecz dzieje się w Polsce
    Date: Tue, 13 May 2014 01:02:15 +0200

    Użytkownik wrote:

    > Bez wewnętrznej pomocy nie da się sfałszować oryginalnej KW. Można
    > sfałszować wypis. To raptem kawałek papieru z pieczątkami. Notariusz
    > chyba w zakresie obowiązków ma sprawdzenie czy dostarczony papier
    > jest zgodny z aktualnym wpisem. Jak pomimo tego u notariusza
    > przechodzi taki numer to można wyciągnąć tylko jeden wniosek.

    no właśnie... jeśli notariusz, nie skontroluje zgodności dostarczonego
    świstka z dostępną online bazą danych KW to imho dopuszcza sie poważnego
    uchybienia i powinien odpowiadać finansowo za wadliwą prawnie transakcję.

    Swoją droga to gdzieś czytałem o podobnej sytuacji gdy oszuści przedstawiali
    wątpliwe dokumenty które nie budziły żadnej wątpliwości u notariusza (np
    kserokopie czy wydruki upoważnienia)

    Zastanawiam sie po co jest kasta notariuszy, którzy wg teorii mają
    zabezpieczać obrót nieruchomościami, skoro tak naprawdę niczego nie
    zabezpieczają. Byc może lepiej by to działało gdyby obywatel sam sobie mógł
    sprawdzić dokumenty a prawo do potwierdzenia umowy miałby każdy urzędnik
    państwowy.

    Byc może wtedy notariusze starliby sie oferować głębszą analizę i dawac
    gwarancję finansową za zawarte w ich obecnosci transakcje.

    tak btw to jakoś samochód wart nawet i pół miliona moge kupić na podstawie
    umowy napisanej na kolanie a pańśtwo straszliwie chroni mnie przed
    sprzedaniem za pomoca takiej samej umowy działki wartej 100 ysięcy.