  • Data: 2013-02-27 15:27:38
    Temat: Re: SPRAWDZAJCIE RÓŻNICÓWKI czy działają.
    Od: <news> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek Lipski" napisałL'
    > Wedlug tego co napisano owe bledy wynikaja glownie z blednie
    > zaprojektowanej lub wykonanej instalacji. Przez pare lat robilem
    > badania okresowe roznicowek (nie tylko przy pomocy przycisku
    > test) i nie zauwazylem zadnych problemów...

    Napisano że też występują ze względu na warunki w instalacji. Trudno nazwać
    błędem instalacji która jest wykonana zgodnie z normami, przecież normy
    wyraźnie pozwalają na upływności instalacji przewodem ochronnym a w tekście
    piszą że te upływności głównie od filtrów zasilania powodują owe
    niepotrzebne zadziałania różnicówek.
    Powtórzę wiec jeszcze raz, przypadkowe zadziałania, lub niezadziałania są
    jednymi z wielu wad różnicówek mechanicznych.

    Piszesz że zawodowo zajmujesz się pomiarami instalacji, więc masz
    odpowiednie wykształcenie i odpowiednie uprawnienia, więc jak taka osoba
    moze nie wiedzieć o wadach takiego elementu jak zabezpieczenie róznicowo
    prądowe?

    Czy badania okresowe obejmują badanie wad zabezpieczeń, czy może jednak
    tylko ich działania?
    Jeśli w czasie pomiaru nie zadziała ci róznicówka to co robisz? Czy
    przypadkiem nie dokonujesz pomiaru kolejny raz? I jesli kolejny raz zadziała
    i kolejny tak samo to co wtedy, jest sprawna czy nie?

    To że uważasz że ja nie mam racji mały problem, ale czy uważasz że racji nie
    ma też Rzecznika Bezpieczeństwa Elektrycznego przy Oddziale Szczecińskim
    Stowarzyszenia Elektryków Polskich?