    From: <news>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <1...@g...com>
    <512fadb7$0$1309$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <512fd9ac$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <5130f965$1$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <kgr367$5f3$1@usenet.news.interia.pl>
    <51362409$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
    <kh6ps7$t5u$2@node1.news.atman.pl>
    <51378873$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    Subject: Re: SPRAWDZAJCIE RÓŻNICÓWKI czy działają.
    Date: Wed, 6 Mar 2013 20:55:15 +0100

    Użytkownik "Budyń" napisał:
    > wszyscy ci wykazują ze błądzisz, a ty swoje - ciekawy
    > przypadek. Nigdy nie zmieniasz zdania?

    W dyskusji nie ma takiego argumentu jak WSZYSCY o odniosłem jedynie wrażenie
    ze to ty zmieniasz nicki i udajesz wszystkich:) Sztuczki psychologiczne to
    się stosuje w handlu a nie w inżynierii:)

    > Otóż różnicówka, jak każde urządzenie elektryczne, ma swój
    > zaprojektowany prąd znamionowy, powiedzmy 25A. Jeśli
    > przepuścisz przez nią obciążenie 200A to ona sie nie wyłączy
    > bo nie ma takich mechanizmów -nadmiarówki mają, różnicówka
    > nie. Jeśli zabezpieczenia inne nie wyłączą tego prądu 200A to
    > różnicówką będzie się grzać aż sie w końcu spali - czasami
    > spektakularnie żywym ogniem.

    Chyba nie pomyślałeś że w instalacji na 200A siedzi różnicówka na 25A?
    Żadnemu inżynierowi z uprawnieniami coś takiego by do głowy nie przyszło,
    ale tobie tak:)

    http://allegro.pl/25a-30ma-3f-wylacznik-roznicowopra
    dowy-roznicowka-i3052821215.html
    pod linkiem masz typową różnicówkę na prąd znamionowy 25A, zobacz jaki ona
    ma prąd zwarciowy? Nie przypadkiem 10kA?
    Jak różnicówka z 10kA prądem zwarciowym może nie zadziałać, lub się spalić
    od prądu 200A?

    > Jeśli u ciebie w tym opisywanym przypadku się nie spaliła
    > to tylko dlatego ze nie zdążyła -zabezpieczenia nadprądowe
    > wyłączyły prąd. A sama nie wyłączyła sie bo zwarcie było
    > międzyfazowe, ewentualnie od fazy do przewodu zerowego,
    > a nie popłynął żaden prąd do przewodu ochronnego.

    Jeśli pisałem że różnicówka nie zadziałała a powinna, to nawet technik by
    się domyślił że chodzi o zwarcie do uziemienia, ale ty się nie domyśliłeś:)
    Więc ci objaśniam że w moim przypadku stałem w odległości metra od osoby ,
    która spowodowała zwarcie do uziemienia, widziałem to na własne oczy:)
    Różnicówka nie zadziałała i się nie spaliła, spalił się bezpiecznik,
    różnicówka przeszła pomyślnie badania przez osoby uprawnione. Dalej będziesz
    twierdził że ona była niesprawna?

    > A rekuperatory to dalej mają maksymalnie 50% sprawnosci
    > czy moze cos drgnęło? :-)

    To zależy jak bardzo kreatywnie zdefiniujesz tą sprawność, po twojemu to
    pewnie może być i pińcet procent, ale normalnie to 50% jest maksymalną
    teoretyczną granicą:)
    Kurna, czy to przypadkiem nie ty jesteś człowiekiem orkiestrą, który to w
    każdej dyskusji udaje fachowca z uprawnieniami? Uprawnionym spawaczem też
    jesteś? Ha ha, pewnie teraz strzeliłeś gafę z uprawnionym inżynierem a z
    tego co piszesz to podejrzewam handlowca bez matury:)