    Date: Wed, 26 Oct 2011 19:06:21 +0200
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: SSO - prośba o ocenę jakości prac

    On 2011-10-26 18:44, brunet.wp wrote:
    > Moja ekipa wybudowała kilkadziesiąt domów (w tym kilka dużych obiektów,
    > np. sklep). Nie mogę ocenić ich negatywnie, wręcz przeciwnie - sądzę, że
    > wiele potrafią (mimo kilku błędów popełnionych na mojej budowie). Mój
    > dom jest wybudowany poprawnie - tak sądzę. Nie jest to mistrzostwo
    > świata, ale ujdzie.
    >
    > Nie rozumiem jednego: skoro ja, laik, wychwytuję takie błędy jak właśnie
    > to murowanie działówki do samej krokwi, to dlaczego doświadczona ekipa
    > nie jest świadoma takich błędów?

    Bo robili tak "od zawsze". W międzyczasie pozmieniały się technologie
    i/lub standardy a oni dalej żyją w swoim świecie sprzed kilkunastu lat ...

    Sytuacja spotykana również w innych dziedzinach.

    Kiedyś zajmowałem się audytami systemów informatycznych i zdarzało się,
    że doświadczona i niegłupia ekipa potrafiła popełniać szkolne błędy bo
    robili tak "od zawsze" i nikt im do tej pory nie zwrócił uwagi.

    > Gdybym na początku nie uczulił ich na to aby zostawili miejsce na
    > ocieplenie szczytów to pewnie wymurowali by źle. Podobnie z dociepleniem
    > wieńców, nadproży... Chyba na wiosnę złożę im wizytę na ich kolejnej
    > budowie i sprawdzę jak murują szczyty...
    >
    > A może to my inwestorzy jesteśmy przeczuleni? Skoro twierdzą, że
    > działówka dotykająca krokwi nie popęka to może faktycznie nie popęka?
    > Oni mają kilkunastoletnie doświadczenie, a ja dopiero się uczę...

    W końcu to Ty im płacisz, a nie oni Tobie. Tak więc jak masz
    jakiekolwiek uwagi czy wątpliwości to nie powinieneś mieć najmniejszych
    skrupułów.

    Piotrek