    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Samodzielna budowa kominka.
    Date: Fri, 14 Oct 2011 13:31:49 -0700 (PDT)

    > Rozumiem więc że dolne oraz górne otwory komory
    > dekompresyjnej nie mogą się znajdować na  płaszczyźnie nad otworem wylotowym
    > komory grzewczej, gdyż mogło by to spowodować że gorące powietrze z komory
    > grzewczej będzie dostawać się do komory dekompresyjnej.
    > Tak?

    tak, najlepiej daj na bocznych ściankach, małe, nie muszą się rzucać w
    oczy...

    jest też szkoła, która mówi, ze ta komora niepotrzebna, wystarczy dać
    grubo wełny pod sufitem i wystarczy... ale nie wiem, ja zrobiłem mimo,
    że kominek z płaszczem, ale jak kiedyś zechcę wymienić, to mogę dać
    zwykły (nie wiem, ktoś tu o wojnie coś pisał...)
    no i rura do komina najlepiej jak wchodzi w komin jeszcze w komorze
    głównej, jeśli zahacza o dekompresyjną, to ten kawałek trzeba
    dokładnie opatulić wełną... i uwaga na taśmy alu do obklejania wełny,
    są takie naprawdę temperaturoodporne i takie co im się tak wydaje...
    rozpoznasz po cenie...
    BTW ja obudowałem swój kominek suporeksem, jakoś tak solidniej mi to
    wyglądało jednak... wełnę mocowałem od wewnątrz po prostu wkrętami,
    tymi czarnymi... a na pewno bałbym się płyty gipsowej dotykającej
    wkładu bezpośrednio w okolicach drzwiczek...

    pozdrawiam
    s_13