  • 1. Data: 2011-10-12 12:16:07
    Temat: Samodzielna budowa kominka.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Mam zwykły (bez płaszcza wodnego) mały wkład z żeliwa klasy 200 przeznaczony
    do tak zwanej pracy ciągłej. Posiada deflektor z płyty (Coś jak termatex) a
    nie jakiejś blachy. Wkład jest przystosowany do dopływu powietrza do
    paleniska z zewnątrz budynku przez osobny kanał.
    Chcę go sam zabudować ale zastanawiam się jaki materiał na obudowę wybrać.
    Jedni robią płyty GKF z dodatkową izolacją z wełny mineralnej a inni stosują
    pustaki gazobetonowe.
    Na co zwrócić uwagę i co jest wazne? Ktoś tu budował samodzielnie kominek?

    Marek

  • 2. Data: 2011-10-12 13:03:09
    Temat: Re: Samodzielna budowa kominka.
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-12 14:16, 4CX250 pisze:
> [...]
    > inni stosują pustaki gazobetonowe.
    > Na co zwrócić uwagę i co jest wazne? Ktoś tu budował samodzielnie kominek?

    Ja budowałem samodzielnie kominek.
    Obudowa z kartongipsu tego niby ognioodpornego.
    W środku izolacja z wełny mineralnej.
    Na zewnątrz płyta z marmuru breccia sarda.

    Budowa kominka jest bardzo prosta. Łącznie ze szpachlowaniem i
    szlifowaniem trwała 2 dni. Z tym, że obudowa jest maksymalnie prosta,
    ale takie było założenie.

    Tu zdjęcie mojego kominka http://tnij.org/nsrk

    Pozdry,
    MW

  • 3. Data: 2011-10-12 13:32:16
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Budowa kominka jest bardzo prosta. Łącznie ze szpachlowaniem i
    > szlifowaniem trwała 2 dni. Z tym, że obudowa jest maksymalnie prosta, ale

    Ładny, Też chcę właśnie coś w takim prostym stylu.
    U mnie wraz z kominkiem dostałem taką specjalną przejściówkę z rury fi 125z
    którą z jednej strony ma być połączona z rurą powietrza zasysanego z
    zewnątrz budynku a z drugiej strony ma dolegać od spodu do wkładu kominka,
    tak że przez dziury w szufladzie popielnika a potem przez ruszt powietrze
    trafia do komoruy spalania. Powiedz mi, czy doprowadzenie tego powietrza z
    zewnątrz budynku ma tez częściowo wydostawać się z tego obiegu i opływać
    wokół kominka i wydostawać się górną kratką, czy też należy wykonać osobne
    kratki w dole obudowy kominka którymi będzie zasysane powietrze ogrzewane
    wokół wkładu?

    Marek

  • 4. Data: 2011-10-12 13:40:17
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    Powietrze z zewnątrz ma służyć tylko do spalania.
    Kratka na górze i na dole obudowy służy do zapewnienia cyrkulacji (obmywania
    wkładu).
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6536
    (20111012) __________

  • 5. Data: 2011-10-12 13:53:20
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-12 15:32, 4CX250 pisze:
> [...]
    > należy wykonać osobne kratki w dole obudowy kominka którymi będzie
    > zasysane powietrze ogrzewane wokół wkładu?

    Jeśli kominek ma możliwość doprowadzenia powietrza bezpośrednio do
    komory spalania, to nie ma sensu, żeby powietrze z zewnątrz częściowo
    wypuszczać do pokoju. Do cyrkulacji ogrzanego powietrza wystarczą kratki
    u dołu (ja dałem po bokach) i u góry (u mnie centralnie nad szybą wkładu).

    Ja robiłem jeszcze proste rozprowadzenie gorącego powietrza - dwie rury
    na poddasze użytkowe. Grzeją jak szalone :)

    --
    Pozdry,
    MW

  • 6. Data: 2011-10-12 14:54:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Paź, 14:16, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    > Na co zwr ci uwag i co jest wazne? Kto tu budowa samodzielnie kominek?

    Ja robilem. Kompletna foto-dokumentacje budowy masz tu:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=2034

    :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-10-12 18:03:40
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    z.googlegroups.com...
> [...]

    > Na co zwr ci uwag i co jest wazne? Kto tu budowa samodzielnie kominek?

    >Ja robilem. Kompletna foto-dokumentacje budowy masz tu:

    Dzięki. No... extra to wyszło.
    Widzę, że większośc jednak zabudowuje płytami GKF.
    Z pewnością przeglądnę dokładniej przy dłuższej wolnej chwili.

    Marek

  • 8. Data: 2011-10-13 07:41:12
    Od: Macios <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > inni stosują pustaki gazobetonowe.
    > Na co zwrócić uwagę i co jest wazne? Ktoś tu budował samodzielnie kominek?

    Ja robiłem z płyt krzemianowo wapiennych.

    Zrobiłem stelaż z profili u-28 po wewnętrznej stronie dałem te płyty a
    od zewnątrz zwykłe GK.
    Jak masz już "piec" to sprawdź w instrukcji lub u producenta jakie do
    mocy powinny być wloty powietrza (cm2 na KW) - u mnie chyba 40cm2/KW i
    jaki stosunek powierzchni kratek wlotowych do wylotowych (na górze) u
    mnie było 1:1,4.

    Jak masz doprowadzenie powietrza z zewnątrz do spalania to dobrze :)
    Nie dawaj go do "obmywania wkładu".

  • 9. Data: 2011-10-13 08:20:51
    Od: mal <m...@g...com>

    On 12 Paź, 16:54, Adam <a...@g...com> wrote:
    >Kompletna foto-dokumentacje budowy masz tu:

    najpiękniejsze jest kociątko :)

  • 10. Data: 2011-10-13 08:28:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Paź, 10:20, mal <m...@g...com> wrote:

    > najpiękniejsze jest kociątko :)

    Niestety musialo zostac wyeksmitowane przez piesiatko ktore tez tam na
    fotach sie przewija (ten co siedzi na czarnej marmurowej plycie i
    udaje durnia) :D
    pozdr.

    --
    Adam