    From: Kudlaty <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Schody - najtaniej jak mozna
    Date: Sat, 6 Feb 2010 06:45:33 -0800 (PST)
    <hkhi74$720$1@news.onet.pl> <hkhm6p$9i7$1@mx1.internetia.pl>
    <hkhp5t$t3k$1@news.onet.pl> <hkj94i$93t$1@mx1.internetia.pl>
    <hkjdt5$nqs$1@news.onet.pl> <hkjemk$lf9$1@mx1.internetia.pl>
    <hkjgii$p8$1@news.onet.pl>

    wiadomościnews:hkjemk$lf9$1@mx1.internetia.pl...

> [...]
    > A co z tą tragedią użytkową ? W czym widzisz problem ?
    > W hotelach i restauracjach przewija się masa osób często w ubłoconych
    > buciorach i jakoś nie widać, żeby to stwarzało jakieś większe problemy dla
    > takich wykładzin. Fakt, że często się kręcę po restauracjach i hotelach
    > wyższych kategorii, gdzie być może częściej je czyszczą i wymieniają, może
    > są to jakieś specjalne, lepszej jakości wykładziny (tego nie wiem), ale
    > przecież w domu chyba są one mniej eksploatowane. U ludzi, u których
    > widziałem w domach takie schody także nie dostrzegłem jakichś problemów

    Wlasnie, masz racje i przychylam sie do twojej opini. Wielokrotnie
    widzialem rowniez w hotelach i domach wykladzine. Ale w naszym
    nadwislanskim regionie wykldzina jest za droga w stosunku do paneli
    czy plytek.
    Moja koncepcja schodow polega na jak najtanszym i w miare estetycznym
    rozwiazaniu. Plyta meblowa idealnie sie nadaje. Pozniej w miare
    zuzywania i podrosniecia dziecka obloze wykladzina a pozniej to kto
    wie moze wszysko zerwe i zrobie od nowa. Nawetjesli mialbym wymieniac
    co 10 lat to i tak nie osiagne ceny 5000 PLN po30 latach.
    Tak czy siak cena nawet 5kPLN jest zaporowa za robote ktora powinna
    byc warta max 3kPLN (koszt drewna i lakierow na schody do domkow to
    tylko uwaga 1500 PLN, reszta to partanina stolarza ktory uwaza sie
    niwiadomo za jakiego fachowaca). Zreszta jak wszyscy wiedza robota
    takich schodow nie zajmuje wiecej niz 1 tydzien (40 godz roboczych).
    Kupno surowca, suszenie, ciecie, heblowanie, szlifowanie, zlozenie,
    lakierowanie idzie szybko.
    A zysk super 4000 PLN. Pozniej i tak lakier sie wytrze na krawedziach
    schodow i trzeba je obkladac wykladzina/dywanikiem.