  • Data: 2009-06-21 08:28:02
    Temat: Re: Ściana nośna
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yzedef" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    news:h1jger$t2a$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    > A czy przy zmianie ścianek działowych też potrzebuję pozwolenia na
    > budowę?
    >
    > Na moje oko to nie, jak robilem projekt dla swej przebudowy, to architekci
    > mi mowili ze to co robie w srodku to juz moja sprawa (chodzi o scianki
    > dzialowe) i jak chce to sobie i basen z calej powierzchni moge zrobic:),
    > wiec skoro tak mowili mysle iz nalezy im wierzyc.

    Myślę, że żle myślisz.

    Art. 3. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    7a) przebudowie - należy przez to rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w
    wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych
    istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych
    parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość,
    szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany
    charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa
    drogowego;

    8) remoncie - należy przez to rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie
    budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego,
    a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie
    wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym;

    Zmiana układu pomieszczeń to nie jest "odtworzeniu stanu pierwotnego"
    natomiast jest "zmianą parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego
    obiektu budowlanego".

    Tamta ścianka prawie na pewno jest działową - można to zweryfikować układem
    gwoździ na belkach stropu (rozumiem, że drewniany skoro stary dom).