    Date: Mon, 03 Feb 2014 12:28:24 +0100
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ściana szkieletowa - dodatkowe tłumienie dźwięków

    W dniu 2014-02-03 10:38, r...@g...com pisze:
    > ja uważam że problem jest bardziej złożony. Ani grubość wełny ani kartonu nie
    wpłynie istotnie na izolacje akustyczną. o ile wysokie dzwięki można łatwo wytłumić,
    to niskie, już nie. obawiam się że lekka ściana stanowi dobrą izolacje dla fal
    akustycznych które są króciutkie, ale w momencie nadejścia fali akustycznej długiej,
    sama ściana zaczyna drgać, ale tak jakby stawała się membraną głośnika. JAk temu
    zapobiec? Nie mogę się doczekać aktywnych rozwiązań! Głośnik 100zł, komputer
    sterujący... nawet jak by to miał być stary laptop - też niewiele. A koszt budowy,
    izolacji akustycznej jest wiele droższy. tak czy siak, moim zdaniem, jedynym pasywnym
    rozwiązaniem jest zwiększenie ciężaru sciany, i całkowite odizolowanie od siebie płyt
    kartonowo gipsowych z których jest zrobiona jedna i druga część ścianki działowej.
    JEśli budujesz, użyj cegieł. jak już masz ścianę, to nakładanie czegokolwiek na sałe
    przytwierdzonego - nic nie poprawi. połóż dywan na ścianę (wykładzine). nie żartuje.

    Aktywne rozwiązania niczego nie rozwiązują.
    Mogą załatwić problem W KONKRETNYM PUNKCIE przestrzeni. Nigdy w całym
    pomieszczeniu.

    Co do ciężaru ściany - zgadzam się: nie ma to jak ciężki klamot stojący
    na przeszkodzie fali akustycznej, jednak tu nie wchodzi w grę.

    Co więc radzicie? A może tak: KG, ściana szkieletowa wypełniona wełną
    (np. 8 cm), szczelina powietrzna (2-3 cm) druga ściana szkieletowa z
    wełną i KG. Łączna grubość jakieś 21 cm.

    Kurczę, przydałyby się proste badania akustyczne...

    --
    MN