    From: Wwieslaw <u...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sens podlaczania kotla gazowego przez bufor
    Date: Fri, 31 Dec 2010 01:12:11 +0100

    Maciek wrote:
    > Widzialem pare schematow i opisow instalacji wodnej/CO, w ktorej
    > zarowno kominek z plaszczem, jak i kociol gazowy byly wpiete do
    > 1000-litrowego bufora (przez wezownice). O ile w przypadku kominka
    > jest to zrozumiale, o tyle nie wiem, czy to dobre rozwiazanie dla
    > kotla gazowego.
    >
    > Czy ktos sie spotkal z takim projektem i/lub moze sie wypowiedziec?

    Zgaduje (nie uzytkuje takiego rozwiazania):

    jak pale w kominku, to laduje bufor do X stopni, a gazem dobijam wyzej.
    Jak nie pale w kominku, to laduje gazem od zera. jak mi sie drewno
    skonczy, gaz odetna/kociol zepsuje to mam jeszcze zmagazynowane cieplo
    na dobe grzania/mycia.

    Mozna sobie jeszcze w ten bufor grzalke wetknac i ladowac pradem w
    drugiej taryfie (o ile ma to sens ekonomiczny) - mi sie nawet to
    rozwiazanie podoba w postaci prad + kominek, ale jeszcze sie nie buduje,
    to nie liczylem kosztow ;)

    Wieslaw