  • 1. Data: 2010-12-30 23:15:43
    Temat: Sens podlaczania kotla gazowego przez bufor
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Widzialem pare schematow i opisow instalacji wodnej/CO, w ktorej zarowno
    kominek z plaszczem, jak i kociol gazowy byly wpiete do 1000-litrowego
    bufora (przez wezownice). O ile w przypadku kominka jest to zrozumiale, o
    tyle nie wiem, czy to dobre rozwiazanie dla kotla gazowego.

    Czy ktos sie spotkal z takim projektem i/lub moze sie wypowiedziec?

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2010-12-31 00:04:31
    Temat: Re: Sens podlaczania kotla gazowego przez bufor
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 31 Dec 2010 00:15:43 +0100, Maciek <d...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >tyle nie wiem, czy to dobre rozwiazanie dla kotla gazowego.
    >
    >Czy ktos sie spotkal z takim projektem i/lub moze sie wypowiedziec?

    i jezeli bylyby wpiete jeszcze do tego solary, to sens jest (pewnie).

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2010-12-31 00:12:11
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Maciek wrote:
> [...]
    > kotla gazowego.
    >
    > Czy ktos sie spotkal z takim projektem i/lub moze sie wypowiedziec?

    Zgaduje (nie uzytkuje takiego rozwiazania):

    jak pale w kominku, to laduje bufor do X stopni, a gazem dobijam wyzej.
    Jak nie pale w kominku, to laduje gazem od zera. jak mi sie drewno
    skonczy, gaz odetna/kociol zepsuje to mam jeszcze zmagazynowane cieplo
    na dobe grzania/mycia.

    Mozna sobie jeszcze w ten bufor grzalke wetknac i ladowac pradem w
    drugiej taryfie (o ile ma to sens ekonomiczny) - mi sie nawet to
    rozwiazanie podoba w postaci prad + kominek, ale jeszcze sie nie buduje,
    to nie liczylem kosztow ;)

    Wieslaw

  • 4. Data: 2010-12-31 15:19:07
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 Dec 2010 01:12:11 +0100, Wwieslaw napisał(a):
    (...)

    To, to ja rozumiem, ale co w lecie, kiedy uzywa sie tylko c.w.u., a CO jest
    wylaczone? Mam 140-litrowy zasobnik, a bufor na lato nalezaloby chyba
    odcinac od kotla gazowego?

    --
    Maciek