    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 7 Sep 2013 05:35:04 -0700 (PDT)
    <l0erp2$i4m$1@usenet.news.interia.pl>
    <b...@g...com>
    <l0f3rb$3f9$1@usenet.news.interia.pl>
    Subject: Re: Sezon idzie na rabanie.
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 września 2013 13:48:57 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A czym zasilisz firme? :-)

    UPSy nie zasilaja firmy tylko stanowia bufor bezpieczenstwa - nic sie nie
    stanie jak przez tydzien nie bedzie tam UPSow - wiekszosc i tak pracuje
    na laptopach ktorym nagle wylaczenie pradu niczym nie grozi ;)

    > Przypominam, ze nie tak dawno zima ludzie pradu tygodniami nie mieli.

    Na wsiach tak to jest. Ja mieszkam 4 lata i w tym czasie najdluzsza awaria
    wyniosla 3h i to byla jedyna awaria w calym tym okresie - w najgorsza zime
    jaka byla, co sobie ze sniegiem nie potrafili poradzic. 3h od zgloszenia i
    awaria byla usunieta - akurat bylem w sklepie, gdybym przyjechal 30 min
    pozniej to bym jej nawet nie zauwazyl (no, piecyk w kuchni by mi mrugal :)

    Od transformatora do mnie leci 300m kabla pod ziemia. Do trafoka
    tez leci ziemia bo nigdzie slupow nie ma. A ten trafok zasila m.in. mala
    cieplownie ktora daje ciepla wode na trzy duze osiedla, wiec przypuszczam
    ze jest to jakos solidnie zabezpieczone :)

    W najgorszym razie kupuje za 500 pln agregat w markecie do ktorego mam 1km,
    odpalam z tylu domu i dziala :) To jest sztuczne szukanie problemu ;-)

    > Sek w tym, ze robiac powietrzny taniej, tak samo wyglada w swieta jak
    > sie w nim pali rekreacyjnie nie musisz martwic sie skad wziac prad gdyby

    Z tym ze moj ogrzeje od piwnicy po poddasze rownomiernie (bo podlogi), a
    powietrzny conajwyzej nagrzeje salon - w oddalonych pokojach bedzie juz pizgac,
    nie mowiac o np. lazience i zimnym brodziku :-)

    > z jkichs szczegolnych powodow (choc nie znam ani jednego, zeby wybudowac
    > dom bez pomyslenia o miejscu na kociol) to inwestycja jest jak
    > strzelanie do muchy z armaty, kompletnie bez sensu.

    Ja nie mam w ogole komina pod ew. kociol - komin kosztuje, dodatkowy mostek
    i tak dalej, nie mam zamiaru nigdy takowego miec wiec po co robic na zapas?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.