  • Data: 2023-04-24 11:11:24
    Temat: Re: Się porobiło, będzie wkurw zimą.
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Co to będzie w następnych miesiącach? Kowalski liczył na zyski, że sobie
    > odda latem i zimą odbierze a tu taki chuj! Nie odda, będzie musiał zimą
    > kupić...i cały misterny plan wpizdu :/
    >

    > Zwrot kosztów PV stał się bardzo odległy a nawet często, nieopłacalny.
    > Jak tak dalej będzie to Zenuś będzie miał radochę bo ma DWA akumulatory
    > pod stołem :D...a ludziki zostaną z ręką w nocniku albo będą robili
    > magazyny i bufory...tyle że to też chuja da, bo trudno zmagazynować na
    > zimę. Także, ten tego.
    >
    > Koń jednak będzie musiał palić wyngiel w elektrowniach, żeby sobie
> [...]

    Drobne sprostowanie (ale lubię czasem patrzeć jak się panelarzom dupa
    ściska) :D:D:D

    Wyłączenie fotowoltaiki bez rekompensat

    To kogo i jak zredukują spółki dystrybucyjne zależy już od ich decyzji.
    - W związku z ogłoszonym przez Krajową Dyspozycję Mocy stanem zagrożenia
    bezpieczeństwa dostaw energii elektrycznej [..] informujemy o czasowym
    wyłączeniu sterowalnych źródeł PV przyłączonych do sieci
    elektroenergetycznej średniego napięcia. Wyłączenie obowiązuje dzisiaj,
    tj. 23 kwietnia br., od godz. 12.00 do godz. 16.00. Ograniczeniom
    podlegają wszyscy wytwórcy energii ze źródeł fotowoltaicznych i
    wiatrowych, u których wstrzymanie produkcji jest możliwe z pozycji
    dyspozycji mocy.
    Ograniczenie nie dotyczy prosumentów
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    - wyjaśnia w rozmowie z WysokieNapeicie.pl Karol Łukasik, rzecznik
    prasowy PGE Dystrybucja. - W sieci obsługiwanej przez PGE Dystrybucja, w
    szczytowym momencie przewiduje się ograniczenia na poziomie 700 MW.
    Zgodnie z przepisami prawa dzisiejsza redukcja nie podlega wypłacie
    rekompensaty od operatora sieci - dodaje."

    https://wysokienapiecie.pl/86062-pse-oglosily-zagroz
    enie-bezpieczenstwa-przez-nadmiar-mocy-co-to-oznacza
    /

    Czyli małe PV mogą sobie banglać...no chyba, że energetyka podniesie
    napięcie na trafie zdalnie, w danym regionie, co może skutkować
    wyłączaniem samoczynnym falowników. O tym nie muszą informować.

    "Wyłączenia będą coraz częstsze. Czy to źle?
    Takie działanie PSE podjęły dzisiaj. To pierwszy raz, kiedy operator
    sięga po redukcję elektrowni przyłączonych do sieci dystrybucyjnych
    nawet średniego i niskiego napięcia. Dotychczas kilka razy na rynku
    mieliśmy do czynienia z nadmiarem mocy, ale chodziło o elektrownie
    wiatrowe - w większości przyłączone do sieci przesyłowej, więc PSE mogły
    same wydawać polecenia ich redukcji. Dziś wiatru jest relatywnie
    niewiele, w dodatku część farm wiatrowych musi działać, aby ułatwiać
    zarządzanie systemem - generują napięcie tam, gdzie jest potrzebne (na
    północy kraju). Dlatego dzisiejsza redukcja - która może przekroczyć
    nawet 3 GW - dotyczyć będzie głównie elektrowni słonecznych.

    Takie dyspozycji ograniczania produkcji będą zdarzać się w Polsce i
    wielu innych państwach na świecie coraz częściej. To naturalny efekt
    zmiany technologii produkcji energii, zwłaszcza w sytuacji niewielkiego
    udziału magazynów energii w systemie. Do pewnego stopnia redukcje są
    najtańszą i najbardziej efektywną forma zarzadzania systemem. Gdy liczba
    zredukowanych godzin rocznie nie będzie przekraczać np. 100 czy dwustu,
    nie opłaca się budować magazynów czy systemów reakcji strony popytowej
    na tak krótkie okresy działania w roku. Dlatego nawet w systemie, gdzie
    będziemy mieć ogromne zdolności magazynowania energii, ,,straty" w takiej
    formie nie będą raczej niczym nadzwyczajnym."

    Polecam link d poczytania, wiem że niekumatym trzeba kopiować z www na
    news a jest tam wiele więcej i przede wszystkim jak to jest organizowane
    w innych krajach.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>