  • Data: 2023-04-24 13:51:03
    Temat: Re: Się porobiło, będzie wkurw zimą.
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Każdy falownik (a na pewno prawie każdy) ma jakiś interfejs na którym
    > przyjmuje polecenia.
    > Pisałem tu wczoraj, że Tauron przygotowuje się do wprowadzenie zdalnej
    > kontroli falowników.
    > Aby to było możliwe dystrybutor musi zmodyfikować swoją infrastrukturę,
    > min przez dodanie do liczników dwukierunkowych interfejsu RS485
    > dostępnego dla prosumenta. Te zmiany maja być wymagane przy nowych
    > instalacjach powyżej 10kW.
    > Raczej pójdą w tym kierunku (bo jest to rozwiązanie o 2 rzędy wielkości
    > tańsze) niż w wymianę podstacji trafo w całym kraju.
> [...]

    Logiczne, bo zamiast wyłączyć cały zespół to się będzie ograniczało do
    rozproszonego. Wygra ten, co ma bardziej panele od wschodu :D...bo
    następny się zwyczajnie nie włączy. Czyli jednak prosument dostanie po
    dupie...chyba że sobie jakiś bufor ulepi albo przepompownię postawi :D

    Generalnie idzie nowe. Araby ostatnio dopaliły:

    https://wgospodarce.pl/informacje/126634-to-na-nich-
    teraz-patrzy-swiat-arabia-stawia-na-oze

    "Najnowsze ogniwo fotowoltaiczne autorstwa naukowców z Arabii
    Saudyjskiej osiągnęło rekordową wydajność

    Tym samym pobili wyczyn odpowiedników z Niemiec. Ogniwo fotowoltaiczne
    oparte na perowskitach i krzemie osiągnęło sprawność konwersji energii
    na poziomie 33,2 procent. To pokazuje, że Arabia także i energię
    odnawialną traktuje poważnie.

    Jak czytamy na portalu Chip.pl - według naukowców za sukces odpowiada
    połączenie ogniwa perowskitowego stanowiącego górną warstwę i krzemowego
    dwustronnego, które buduje dolną warstwę. To pierwsze pochłania
    najlepiej światło niebieskie, a krzemowa podstawa - czerwone. Wobec tego
    oba materiały się doskonale uzupełniają, co jest powodem ich sukcesu."

    Pisałem o tym jakiś czas temu.
    Odpalają produkcję na masową skalę. Generalnie tak dobrze nie jest, bo
    Chiny trzymają światową produkcję a tutaj nie jest już tak kolorowo z
    uwagi na politykę. Nocusz, zobaczymy jak to się rozkręci.

    W linku, który podałem zaczynają kombinować z grzałkami...np do ciepłej
    wody w blokowiskach (ale jeszcze nie w Polsce) Jak będzie nadmiar prądu
    w dzień to idealny bufor się robi latem i mniej elektrociepłownia dymi.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>