  • Data: 2011-12-10 20:24:54
    Temat: Re: Siłownik do zaworu w instalacji podłogowej
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-12-10 19:38, Maniek4 wrote:
    > Nie rozumiem o co Ci chodzi. Najpierw mniej wiecej pytasz jak to dziala by
    > pozniej udowodnic cos czego intencji nie pojmuje.

    Nie. Mam na mysli że bazowanie na fakcie że *gdzieś* się silnik zatrzyma
    mnie nie urzadza. Informacje o tym że zatrzymał się w dobrym miejscu
    dostane zbyt późno. Wolałbym mieć pewność, że jak jest 50% napięcia na
    kablu sterującym to mam 50% otwarcia zaworu. A tu nie mam żadnej
    pewności, zapewne zależy to od egzemplarza, temperatury i pełni księżyca.

    > Tylko po kiego podawac stale napiecie na silnik, kiedy mozna go rozlaczyc w
    > dowolnym miejscu?

    W *którym* miejscu zatrzyma się silnik po 3 sekundach podawania
    napięcia? No więc nie wiadomo i dlatego mnie to nie urzadza, znacznie
    lepiej działałby powolny PWM. Dlatego wiedząc że zawór mogę tak sterować
    szukam czegoś w kierunku serwomechanizmu a nie zgadywania jaka dzisiaj
    jest pozycja trzpienia.