  • Data: 2009-05-24 22:39:39
    Temat: Re: Skrzynka elektryczna na każdympiętrze?
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <o...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:653d.000014aa.4a19c4be@newsgate.onet.pl...

    > No mi wyszlo cos jeszcze ciekawszego:
    > Zamowilem elementy (roznicowki, esy, szafke) zgodnie z projektem ktory byl
    > dolaczony do projektu domu (i elektryk popodlaczal). Teraz juz mam
    > rozdzielnie
    > zamontowana/obsadzona i niestety zorientowalem sie ze ten oryginalny
    > projekt to
    > troche porazka - swiatlo nie jest podlaczone przez roznicowke. Niestety
    > nie mam
    > juz miejsca w rozdzielni (tj, dokladnie jest miejsca na 4 esy - troche
    > malo).
> [...]

    Kto to w ogóle robi zgodnie z projektem ? :)

    Tu niestety trzeba by było znowelizować prawo, bo tak naprawdę to instalacja
    jest projektowana przez instalatorów-elektryków, którzy są na bierząco w
    temacie, a nie projektantów-budowlańców, którzy klepią swoje projekty wg
    poznanego na uczelni schematu sprzed kilkudziesięciu lat :)
    I tu jestem za prostym i chyba logicznym prawem - masz wykształcenie wyższe
    elektryczne -> możesz projektować.
    Każdy, kto posiada inny zawód, a chaciałby zajmować się projektowaniem
    instalacji elektrycznych powinien natomiast zdać egzamion przed komisją
    państwową z zakresu wiedzy umożliwiającej projektowanie.
    Podobnie też powinno być z innymi zawodami.