    From: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Skuwanie nadlanego betonu
    Date: Mon, 29 May 2017 00:19:21 +0200

    Dnia Sun, 28 May 2017 13:03:30 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > A co do obliczeń o których piszesz- najczęściej to dupochrony architektów
    > a właściwie studentów architektury którzy te domki projektują.

    Architekci tylko wymyślają różne cuda, a później to konstruktorzy się
    głowią jak to poskładać do kupy, by się nie rozpadło.

    > Kupiłem działkę z pozwoleniem i projektem. Na etapie dachu wykonawca mówi
    > że projekt więźby na mój dom jakiś idiota robił bo przekroje jak na
    > wieżą kościelną. Poprosiłem mojego kierbuda żeby to zweryfikował i
    > "przeliczył" Całe 15 minut mu zajęło kreślenie i wpisywanie realnych
    > przekrojów więźby

    Po coś to wszystko się liczy, z reguły na najgorszy scenariusz. I owszem, z
    dużym marginesem bezpieczeństwa. A u nas niestety znamienne jest, że
    wykonawca wie lepiej, ale się pod tym nie podpisuje.

    Skoro kierbud bierze to na siebie - jego prawo, może tak zrobić. Ale inny
    powie, że od projektowania jest ktoś inny, a on ma dopilnować wykonania
    zgodnie z projektem. I też będzie mieć rację.

    > Wieniec jak to wieniec. Dom z 12 x 12m od razu ściany działowe
    > pobudowane i nad każdą ścianą wieniec o wymiarach jak piszę, Żadnej
    > bramy garazowej tam nie ma bo dom bez garażu. Fotki kilka dni temu
    > wrzuciłem, Nie dość że po obrysie to i nad każdą ścianą połączone jest
    > tym wieńcem.

    No to faktycznie ktoś odleciał.

    > Tia. Tam gdzie trzęsienia ziemi co tydzień to może i tak

    Nie chodzi o odporność na trzęsienia, tylko o ugięcie.

    > Na latarni morskiej wybudowanej na początku 20 wieku bywam często
    > Ze 40 metrów wysokości ma. Tam Niemce delikatniejsze fundamenty itp zaprojektowali,
    wybudowali i stoi

    Latarnie z reguły stawia się na skałach, także tam nie trzeba cudów.

    > Kurcze przecież teoretycznie domek jednorodzinny na niewysadzinowych
    > gruntach można bez fundamentów postawić i ze dwa pokolenia wytrzyma

    A jak trochę popęka, bo grunt osiądzie z jednej strony, to się zaszpachluje
    ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl