    From: tataglia <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Słupy elektryczne WN - powody takiego rozwiązania a jest ich wiele
    Date: Sat, 28 Feb 2015 08:19:55 +0100

    On 2015-02-27 21:48, Budyń wrote:

    > długie lata barierą budowy kabli energetycznych najwyzszych napięć była technologia
    -kable o ile były to tragicznie nędzne. W wrocku w latach chyba 80tych gdy kładli
    kabel 110kV to mu wybudowali specjalny kanał, a piescili sie z nim jak z jajkiem.
    > technika idzie do przodu, koło mojego domu do elektrowni wiatrowej położyli kabel
    110kV. Ale dla wyższych napięc nadal nie ma taniej technologii dla kabli. Dla 400kV
    mówi sie ze kabel jest 20-krotnie droższy niz linia napowietrzna.

    W Łodzi stare kable 6kV wykorzystuje się teraz jako linię sterowniczą do
    załączania oświetlenia w mieście ;)

    > Bo tam sie nie przesyła energii tylko informacje. Przekroje i izolacja moga być
    gówniane.

    O to to.

    > A gdy koparka przetnie kabel 400kV? Wyleci w powietrze i tyle... A poza tym wypadki
    są przeważnie na liniach napowietrznych średniego napiecia gdy rolnik włazi na
    kombajn cos poprawic a nie zwróci uwagi ze stanął pod linią.

    Ostatnio jeden zakładów przemysłowych chciał zmienić kabel ułożony w
    ziemi na linię napowietrzną (łączącą 2 części zakładu) bo im rolnicy
    kable 15kV z ziemi wygrzebywali podczas orki. A zakopane były zgodnie z
    normą...

    --
    t.