  • Data: 2013-08-11 18:11:44
    Temat: Re: Śmieci- dawno nie było;)
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-10 23:12, Maniek4 pisze:

    > Wszystko sie zgadza, tylko przeniesienie obowiazkow na tzw. obywateli
    > zamiast wymagania od firm tego co do nich nalezy jest moim zdaniem
    > przerostem formy. Ja moge zgniatac butelki, ale celebrowanie smieci

    Moim zdaniem problem leży zupełnie gdzie indziej. Nie egzekwujemy od
    radnych (w gminach) tego, by nas reprezentowali. Za "zgniatanie śmieci i
    mycie kubeczków po jogurcie" odpowiadają lokalni radni (radni
    przegłosowują uchwałę, która to reguluje, a warunki przetargu są zgodne
    z uchwałą). Szczegółowe wytyczne przegłosowują właśnie radni.

    Przypomnę, że są miejsca w Polsce, gdzie nie przerzuca się obowiązków
    firm wywożących śmieci na własnych mieszkańców.

    Jeśli u ciebie radni dali ciała i byli nadgorliwi, to już za rok masz
    szansę im odpłacić. I tu jest ten problem, o którym piszę - nie
    egzekwujemy od radnych (którzy lokalnie podejmują decyzje) tego, by
    działali w naszym interesie. Gdyby jeden z drugim cymbałem zostali przez
    wyborców przywołani do porządku, to więcej by nie wyskakiwali z
    bzdurnymi zasadami.

    M.