    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Śmieci ile u kogo zapowiedziano
    Date: Tue, 11 Dec 2012 10:17:09 +0100

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > System został zmieniony, żeby walczyć z nielegalnymi wysypiskami, bo teraz
    > nikomu nie będzie się opłacać wywozić śmieci do lasu.

    Dokładnie! I to jest najważniejsze w tej zmianie. Wywożenie śmieci do lasu
    ma się nie opłacać. Druga sprawa to zachęta do segregowania śmieci - opłata
    za śmieci segregowane ma być niższa.

    > Też nie jestem zdania, że ta ustawa to było najlepsze rozwiązanie. Można
    > było załatwić sprawę wywożenia śmieci do lasu w inny sposób.

    Masz jakiś pomysł? Od razu napisze postawienie strażnika czy policjanta przy
    każdym kuble albo przy każdym lesie jest droższe od nowego rozwiązania. Przy
    czym nie rozumiem, dlaczego większość dyskutantów zakłada, że w nowym
    systemie będzie płacić więcej. Tam gdzie ludzie nie wywozili nic do lasu -
    śmieci będzie tyle samo co wcześniej a wywóz tańszy i do tego dojdzie
    sortowanie które obecnie bardzo kulało - więc sumarycznie będzie mniej
    śmieci niesortowanych z tańszym wywozem + trochę śmieci sortowanych które
    gmina będzie mogła sprzedać.

    Pozdrawiam
    Ergie