    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Śmierdząca ciepła woda
    Date: Sun, 09 Feb 2014 17:24:32 +0100

    W dniu 08.02.2014 o 23:56 Dariusz K. Ładziak
    <d...@n...pl> pisze:

    > Jest organika i organika... Siarka w związkach typu polipeptydów nie ma
    > zapachu - bo związki za ciężkie i nielotne przez to. A
    Ale wtedy po podgrzaniu byłoby je czuć w każdym kranie.

    siarka w
    > produktach rozkładu polipeptydów to już inna broszka - lekkie związki
    > lotne być potrafią i capić nieludzko. Takoż związki azotu - polipeptyd
    > nie pachnie, mocznik i amoniak - owszem...
    Zgoda, ale ten zapach to ani mocznik ani amoniak, typowy siarkowodór, co
    ciekawe po chwili jak się wody trochę puści to przestaje śmierdzieć.

    > Tak jakoś się dziwnie składa że swego czasu, w dziecięcej jeszcze
    > głupocie, zdarzyło mi się zostać ponoć zawodowym chemikiem - choć z tego
    > zaszczytu w sposób bezpośredni nie skorzystałem.
    >
    > A i wody trochę się (też w sumie niezawodowo, ale ze wsparciem ludzi
    > zawodowo zajmujaących się oceną stanu czystości wody) uzdatnianiem wody
    > zajmowałem.
    Tylko że w mojej wodzie lab takich związków nie wykryło a z niektórych
    kranów idą zapachy a z innych nie, to skąd się bierze siarka? z
    zanieczyszczonej anody w zbiorniku? może tak, dlatego pozbycie się anody
    pomaga. Ja ją na razie zostawiłem bo aż tak mi to nie przeszkadza.

    --

    Pozdr
    Janusz