  • Data: 2009-11-04 01:22:33
    Temat: Re: Solar First day
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hcpsle$22op$1@news2.ipartners.pl...

    > Wniosek jest jeden. Można sporo wycisnąć z takiego układu ale nie każdemu
    > instalatorowi się to udaje. Czasem jest to wina instalatora bo po prostu
    > tego nie czuje ale czasem także inwestora. Jeżeli ktos kupi np. kolektor
    > prózniowy renomowanej marki który jest tak naprawdę oklepanym schematem
    > powielanym w wielu chińskich fabrykach to wybacz. Nowobogacki kupi solary
    > prózniowe za 15tys i myśli ze kupił mercedesa.

    Przeciez sam kolektora nie robiles. Kupiles gotowca i wplyw masz z gory
    ograniczony do jego wydajnosci.

    > No fakt to się ładnie prezentuje na dachu. Zapewniam cię że w naszej
    > strefie klimatycznej można więcej uzyskać z kolektorów płaskich.

    To malo popularna teoria
    http://ir.ptir.org/artykuly/pl/107/IR(107)_2314_pl.p
    df

    > No i jeszcze lokalizacja i nachylenie. Także jest wazna.
    > Sąsiad ma na dachu bo nie będzie zagracał ogródka. A ja mam w ogródku
    > ładnie obsadzone z tyłu roślinami. On ma a ja używam.

    Co za roznica na dachu czy w ogrodku. Jezeli kat sie zgadza to w czym
    problem? Nie uzyskasz wiecej tylko dla tego, ze sasiaduja z ogorkami. No
    chyba ze co 10 min. biegasz je przestawic.

    > Jak będziesz kiedyś w NSącz to zapraszam.

    Ho bywalem w okolicach, choc troche bardziej na poludnie. :-) Moje ulubione
    widoki sa wlasnie na poludniu. Ciekawe jaki ma wplyw samo polozenie na
    poludniu wzgledem srodka i polnocy np. To w sumie nie tak wiele, kilkaset
    kilometrow.

    Pozdro.. TK