    From: "tarnus" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar grzeje podłogówką - pierwsze spostrzeżenia.
    Date: Tue, 16 Nov 2010 08:52:23 +0100

    news:ibsgga$i1t$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Thx, obejze juz jutro jak ogarne robote.

    Zwróć jeszcze uwagę na ostatnie trzy fotki.
    To sa zdjęcia z ostatniej zimy, widać jaka była aura na zewnątrz
    jak wyglądało słońce.
    Na drugiej i trzeciej są do porównania przyrosty temperatur.
    O godzinie 9:46 w zbiorniku 300l na dnie a dokładnie na powrocie
    wężownicy temperatura wynosiła 11stC. Moc chwilowa 2096W.
    Przepływ 70% czyli 137l/h (wtedy 100% było ustawione na 196l/h)
    Sterownik ustawiłem jak już gdzies wspomniałem tak aby wskazywał
    o 10% niższe wartości.
    No i ostatnie zdjęcie, zrobione o godzinie 10:29, czyli 47 minut pózniej.
    Widać temperaturę 18stC oraz moc chwilową o tej godzinie 2560W.
    Wzrost o 7 stopni dla 300 litrów daje 2,44kWh. Czyli mniej więcej
    wszystko się zgadza.
    Tak grzeją moje płaskie hewalexy podczas mrozu.

    Marek