    From: "tarnus" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar grzeje podłogówką - pierwsze spostrzeżenia.
    Date: Tue, 16 Nov 2010 20:27:46 +0100

    news:ibsgee$huj$1@news.onet.pl...

    > No ale te 60C na kolektorze musisz miec, innymi slowy musi byc znaczaca
    > roznica temperatur aby to bylo jakos tam sprawne.

    Te 60 na kolektorze było akurat dlatego że w południe test był
    przeprowadzany
    Normalnie o tej porze układ grzeje zbiornik a nei podłogę.
    W późniejszych godzinach byłoby oczywiście mniej dla podłogi co oznaczałoby
    także niższą moc ale do podłogówki można by powiedzieć każdy wat się przyda.

    > 4,5 kW to jak na listopad bardzo duzo. Moj kociol ma minimalna moc 6kW i
    > nie zdarza sie, aby palnik grzal caly czas. Te Twoje 4,5 to i tak nadmiar
    > mocy

    Zgadza się, tymbardziej że to 4,5kW tylko w podłogówkę która grzeje u mnie
    tylko kuchnię, korytarz, wiatrołap, łazienkę i WC na dole W pokojach sa
    grzejniki.

    > Mam w zestawie pompowym separator, w sumie dziala dosc dobrze, ale przy
    > kolektorze trzeba odpowietrzyc nie jeden raz.

    Ale separator nic ci nie da gdy nie zdołasz wypchać powietrza z wężownicy
    która
    jest z rury o bardzo dużej średnicy więc bardzo mały przepływ a to nie zdoła
    pociągnąć pęcherzyków. Niby całoś odpowietrzysz ale okaże się że i tak
    w wężownicy będzie słychac jak glikol chlupie przelewając się.
    Nie mówię że tak jest napewno ale jest to możliwy scenariusz.

    Marek