    From: "tarnus" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar grzeje podłogówką - pierwsze spostrzeżenia.
    Date: Wed, 17 Nov 2010 09:04:30 +0100

    news:ibuqdm$cph$1@news.onet.pl...
    > Przy okazji, bardzo gustowny kawalek blatu masz przy tym wymienniku. :-)

    Ten kawałek blatu był koniecznością gdyż jest to wymiennik z kotła Vaillant.
    Tylko jedno wyjście wymiennika ma gwint 1/2 a pozostale trzy mają takie
    specyficzne
    wyjścia z uszczelkami na oringach i zawleczkami. W kotle wsuwasz rurę
    z kielichem na krociec wymiennika i zabezpieczasz zawleczką w kształcie
    litery omega. Jako że nigdzie czegoś takiego nie kupisz musiałem
    pofantazjować.
    Znalazłem u kolegi w sklepie śrubunki do wodomierzy które akurat miały
    wewnątrzną
    średnicę 0,2mm większą niż krociec w wymienniku. Na kroćcu oczywiście jest
    szczelina
    na oring. Po posmarowaniu silikonem oringu identycznie jak fabrycznie w
    kotle dało
    się nasunąć śrubunek (oczywiście nakrętka śrubunka jest zbędna).
    Co do zabezpieczenia przez zsunięciem się pod wplywem ciśnienia to poszedłem
    na skróty. Zamiast wycinać szczeliny w śrubunku, szukac odpowiedniej
    sprężystości
    druta i wyginac go na kształt omega wyciąłem otwory w płycie wiórowej
    i nałożyłem ją na śrubunki. Płyta wsparła się na wystających po 2mm rantach
    śrubunków
    nie pozwalając im cofnąć się i wyskoczyć. Oczywiście całość została trwale
    połączona
    z wymiennikiem opaską z taśmy montażowej Hilti.

> [...]
    > konca pazdziernika. Moja na kwote 340zl a jego 460zl.Ja z powodu
    > nieocieplonego dachu sezon grzewczy zaczalem wczesniej, a on w poczatkowym
    > okresie wieczorami raczyl sie przy kominku pewnie z miesiac dluzej jak ja
    > zaczalem odpalac kociol. U niego ladowanie zasobnika na oko 100 - 150l to
    > co najmniej trzy razy dziennie, ja co najwyzej dogrzewalem do 45C.
    > Podobnie wychodzilo nam latem, ponad 100zl/mies. placil wiecej jak ja nie
    > wliczajac zmywarki i takich tam. Gdyby jeszcze wspomaganie CO wyszlo to
    > relacje beda tylko lepsze przy bardzo niskich nakladach na rozbudowe ze

    Jak widać się opłacało. Ja jeszcze nie dostałem faktury żadnej.
    Ostatnią rozliczeniową zapłaciłem gzieś w kwietniu. Wraz z nią dostałem dwie
    faktury
    tylko z kosztami stałymi za taryfę W2, obie na kwotę 48zł.
    Jedna miała płatność na koniec czerwca a druga chyba na koniec sierpnia.
    Zaprognozowali wzorem lat poprzednich że w lecie zużyję śladowe iloścu gazu
    to tez
    zostawili temat rozliczenia na koniec roku. Od tamtej chwili nie mam żadnej
    faktury rozliczeniowej.
    Parę dni temu był gaziarz więc teraz spodziewam się faktury rozliczeniowej
    za gaz z okresu
    od zakończenia ostatniego okresu grzewczego do dnia w którym był gaziarz.

    Marek