eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSolar i podlogowka - sterowanie dla dociekliwych, nie papo smerfow. › Re: Solar i podlogowka - sterowanie dla dociekliwych, nie papo smerfow.
    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar i podlogowka - sterowanie dla dociekliwych, nie papo smerfow.
    Date: Tue, 1 Mar 2011 21:28:00 +0100

    news:ikjjcq$94u$1@inews.gazeta.pl...
    news:ikjiaf$c4$1@news.onet.pl...
    > Uszanowanie.

    >strasznie długie i nie dałem rady przeczytac - moze potem. Ale jak tam
    >napisałes to co ja ponizej to tez dobrze :-)
    >Ale tak mnie naszło:

    Nooo, to co napisales jest podstawa tego pomyslu.
    Nie chodzi o to, zeby grzac dom solarem a zeby wykorzystac trudna do
    wykorzystania gdzie indziej energie.
    Dzis kolektor wzglednie szybko ogrzal wode w zasobniku, ale niestety jak
    gradient przekracza 50-60C to grzanie idzie juz znacznie trudniej. Z
    ciekawosci wlasnie spojzalem na sterownik, teraz na zewnatrz jest -10,3C, a
    obliczeniowa temp. zasilania podlogowki 31C. W dzien jest cieplej i temp.
    zasilania spada, zatem kolektor nie musi rozgrzewac sie do 50 czy 60C by
    pozyskana energia mogla byc zauwazona w bilansie. Fizycznie, mieszacz sie
    nie otworzy lub otworzy sie mniej powodujac rzadsze odpalenie kotla.
    Pozostaja jeszcze grzejniki, ale wpiecie wymiennika w powrot kotla uzaleznia
    odbior ciepla z kolektora od pracy kotla a ten pracuje w okreslonych
    ustawionych temp. zewnetrznych. Nie bedzie wiec mozliwosci niezaleznego
    "ladowania" podlogowki w dzien kiedy jest cieplej i swieci slonce na
    przelomach sezonow kiedy kociol moze sie calkowicie wylaczyc dzieki
    osiaganej granicy grzania. Wlaczy sie dopiero kiedy temp. zewnetrzna spadnie
    ponizej tej granicy, ale slonca juz nie bedzie.
    Wiem, ze to dlugie i nudnawe posty. Temat jest dla wytrwalych i
    zainteresowanych tematem bo trudny do opisania w kilku zdaniach. Przy okazji
    moze trafimy na nisze tworzacego sie rynku. Zbudujemy grupowy sterownik i
    bedziemy mogli jak Werbinski, zyc z kapitalu. :-DD

    Pozdro.. TK