  • Data: 2011-02-27 18:22:12
    Temat: Re: Solar next step
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:20cdd302-81f1-4572-b699-9d6d88b7f44d@t16g2000vb
    i.googlegroups.com...

    > Mozna bylo by pomyslec o podpieciu ich szeregowo.

    One sa szeregowo. W sumie trzy sztuki.

    > Albo odpowiednio mniejszym przeplywie.

    Mniejszy przeplyw to wyzsza temp. kolektora, ale wieksze tez straty i mniej
    energii do zasobnika w czasie.

    > I ewentualnie oslonic je od wiatru.
    > Ty chyba masz na dachu wiec wiele w tym temacie nie zdzialasz ale
    > Twoje doswiadczenia bardzo mnie ciesza i utwierdzaja ze solary to
    > jedna z tanszych darmowych energii. I kolejna sprawa to prostota tej
    > technologii. Kazdy wioskowy majsterklepka jest w stanie ja opanowac...

    Stricte wioskowy, majacy duza dzialke moze zrobic sobie sam z kaloryferow
    czy czego tam jeszcze bardzo malym nakladem finansowym. Nie wiem jak zima,
    ale latem darmowej wody bedzie po pachy albo i po szyje. :-) Podobny patent
    jest w mojej okolicy. Na dachu gospodarczego budynku przeszklone skrzynie
    nie wiem z czego. Konstrukcja wskazuje wlasnie na wlasnorecznie wykonane
    kolektory. Na wsi jest sporo miejsca do popisu tylko ludzie o tym nie mysla
    a to naprawde darmowa energia.

    Pozdro.. TK