  • Data: 2017-04-04 17:03:32
    Temat: Re: Solar, podłogówka, mieszanie
    Od: KIKI <h...@u...dl> szukaj wiadomości tego autora

    On 04.04.2017 12:36, Budyń wrote:

    > aby solary byly jak najbardziej sprawne nalezy podgrzewac jak najchlodnieją wode -
    czyli grzac zimną wode do cwu na dole bufora cwu.
    > Pozenic to z ogrzewanem jest cieżko i kosztownie, a efekty są i tak słabe.

    I ja dodam, że moc wężownic podaje się na praykład 30kW dla 10'C/70'C
    czyli wody wchodzącej do płaszcza i wody krążącej w wężownicy.
    Jak woda w wężownicy pozostaje dalej '70C ale woda wchodząca do płaszcza
    ma 40 to sprawność wężownicy jest o połowę mniejsza.