  • Data: 2012-04-12 15:54:08
    Temat: Re: Solar-przekroczone 3000kWh
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:7dbfa9fc-0227-42aa-a9f2-

    >Jesli on odczytal ze sterownika te kWh a ten sterownik obliczal te
    >energie z roznicy temperatur miedzy wejsciem i wyjsciem do bufora i
    >przeplywu to w sytuacji kiedy solar i bufor sa w rownowadze to
    >sterownik nic nie zliczy. W praktyce w sytuacji kiedy bufor bedzie
    >nagrzany to roznica temeratur bedzie niewielka i energia oddana bedzie
    >tak samo niewielka.

    Dokladnie tak wlasnie jest.

    >Dlatego ja bym mu w te 3000kWh uwierzył. Po prostu sie chlopak duzo
    >kąpie albo myje auto w cieplej wodzie...
    >Lepsze byly by rezultaty podane w podziale na miesiace albo wrecz
    >uzyski codzienne. Wtedy mozna by sobie pofilozofowac ile on tej
    >energii potrzebuje i zuzywa.

    Sterownik zlicza to kazdego dnia. Zainteresowanym moge podac kazdy dzien z
    osobna, tyle, ze to niewiele wnosci moim zdaniem.

    >W praktyce moze sie okazac ze zainstalowanie solarow nie powoduje
    >zmniejszenia oplat za energie tylko powoduje ze sie nie szczypiemy z
    >uzywaniem cieplej wody i za to nie placimy dodatkowo. Ale to juz inny
    >temat.

    To nie tak. Energia pozyskana obniza koszty gazu u mnie. Jak by nie bylo to
    ten sam baniak. Nie ma innej mozliwosci niz obnizenie rachunkow za gaz.

    Pozdro.. TK