  • Data: 2012-01-29 19:19:13
    Temat: Re: Solarny styczen
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    news:jg40bt$9vc$1@news2.ipartners.pl...
    >U mnie dzisiaj było takie niebo jakbys patrzył przez szybę zaszronioną ale
    >mimo to złapałem 8kWh. Wczoraj było "o niebo" lepiej, bo aż 15kWh.

    No 15kWh to tak jak latem.

    > Zwróć uwagę Maniek że w zimie przy słonecznym niebie pomaga bardzo pokrywa
    > śnieżna od której mnóstwo energii odbija się w stronę kolektorów.
    > Miałem już wielokrotnie okazję zaobserwować gdy z dnia na dzień spadł
    > śniegi i poprzedniego dnia przy pełnym słońcy moc chwilowa bywała około
    > 500W niższa
    > niż w dniu nastęnym z wszechobecnym śniegiem.

    Prawde mowiac nie prowadzilem takich obserwacji, bo styczen zeszlego roku
    nie byl tak laskawy niestety. Slonce jakies skuteczne zaczelo sie dopiero w
    drugiej polowie lutego. Dlatego stycznia do jakichs tam obliczen wogole nie
    biore pod uwage, a tu masz taki prezent. Na razie wiele wskazuje na to, ze
    ten stan sie utrzyma. Gradient kolektora to sporo ponad 50C i ciagle daje
    rade. W lutym dzien bedzie dluzszy i wyniki znacznie lepsze.

    Pozdro.. TK