  • Data: 2010-06-18 19:03:43
    Temat: Re: Solary i opłacalność. Obliczenie.
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

    ====

    > Wg danych na stronie 15l to wylewa się przy jednym myciu zębów. Ty chcesz
    > tymi 15l obsłużyć wszystko poza kąpielą dla jednej osoby.

    Do mycia zębów wystarczy kubek z ciepłą wodą 0,25 litra. Tak było w
    przedszkolu.

    > Pod warunkiem, że:
    >
    > 1. Straty bojlera są zero (tracona moc jest proporcjonalna do różnicy
    > temperatur, a musisz trzymać 75C, żeby ci wody starczyło).

    Już napisałem ile kosztuje pokrycie strat. Tam jest precyzyjnie to
    obliczone.
    Wybacz, ale nie umiem tego powiedzieć tak, żebyś zrozumiał i nie obraził
    się. Twoja wiedza jest zdecydowanie zbyt mała, żebyś mógł ze mną dyskutować
    na tematy zbliżone do fizyki.

    > 2. Do bojlera nie jest dolewana zimna woda

    To jest uwzględnione.
> [...]
    na tematy zbliżone do fizyki.

    > 3. Nie można wziąć sześciu pryszniców: można wziąć 3 prysznice rano i 3 po

    Nie jest to różnica mająca wpływ na istotę tego wyliczenia.
> [...]

    > To nie jest pesymistycznie. Woda ze studni może mieć mniej niż 10C
    > (np.4-5C). Tak więc 1l/min jest optymistycznie.

    Woda w wodociągu ma 8-10 zimą i 14-15 latem. Przyjąłem 10.
> [...]

    > W RWE jest inaczej:
    > Dla 200l w 30 dni (196kWh) wychodzi w drugiej taryfie 67,83zł
    > (zapomniałeś doliczyć opłaty przesyłowej.

    0,25 zł to jest z wszelkimi składowymi przesyłowymi i VAT. Enea Zielona
    Góra.
    Wybacz, ale nie umiem tego powiedzieć tak, żebyś zrozumiał i nie obraził
    się. Twoja wiedza jest zdecydowanie zbyt mała, żebyś mógł ze mną dyskutować
    na tematy zbliżone do fizyki.

    > Do tego dochodzi dodatkowy koszt miejsca w łazience na bojler (raczej nie
    > będziesz go trzymał w kotłowni). Bojler w łazience jest o tyle dobry, że
    > pozbywasz się strat na przesyłaniu wody do łazienki i strat w rurach.
    > Natomiast koszt budowy 1m^2 łazienki to może być ok. 4000zł.

    Bojler może być pod sufitem lub w piwnicy. Zajmuje MNIEJ miejsca niż
    wymiennik ciepła do solarów i podobne miejsce co ogrzewacz gazowy.
    Wybacz, ale nie umiem tego powiedzieć tak, żebyś zrozumiał i nie obraził
    się. Twoja wiedza jest zdecydowanie zbyt mała, żebyś mógł ze mną dyskutować
    na tematy zbliżone do fizyki.

    > Do tego potrzebujesz jeszcze przerobić instalację w łazience i podłączyć
    > ten bojler (glazura, rury, zgrzewanie - tutaj koszty mogą być różna w
    > zależności od tego jaki masz układ łazienki).

    Jak w przypadku KAŻDEJ ciepłej wody nie trzeba nic przerabiać o ile ktoś
    planował posiadanie CW w domu.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/