  • Data: 2014-09-12 12:59:02
    Temat: Re: Sonda Lambda w piecu węglowym
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Biały wrote:

    > Czy w piecu węglowym powinno dbać się o perfekcyjny udział tlenu w
    > spalinach (trochę powyżej zera)? Mam watpliwości czy sonda zamocowana w
    > czopuchu dostanie odpowiednio *zmieszane* spaliny aby w ogole miała
    > sens.

    Bo to jedyne miejsce zawierające techniczny nonsens? :-)
    Np. w różnicówce masz przycisk "test", którego rolą jest sprawdzenie
    działania tego urządzenia. Problem w tym, że standardowa różnicówka
    powinna skutecznie zadziałać przy prądzie 30mA, jednak rezystor
    połączony z testem ma wartość wymuszającą prąd na poziomie około
    70mA. Jeśli więc nawet wyrzuca przy wciśnięciu "test", to dalej nie
    wiesz, czy przy 30mA też by wyrzuciła i tyle ten "test" warty...
    Geniusz, który to zaprojektował, powinien zostać nominowany do Nobla.

    Pozdrawiam, Piotr