  • Data: 2018-01-27 22:25:45
    Temat: Re: Spadek ciśnienia w CO
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 1/27/2018 6:53 PM, Janusz wrote:
    > Kolego szanowny, Ty nie ucz hydraulika z praktyką wieloletnią w zawodzie
    > dzieci robić, na tym zakończę dyskusję bo nie masz argumentów tylko
    > gdybania.

    Pozwol że podam Ci kilka zlotych mysli zaslyszanych od hydraulików z
    wieloletnią praktyką:

    a) "woda płynie tam gdzie ma bliży"

    b) "no i tam jest cisnienie to znaczy że jest dużo wody"

    c) "przez rure cienką płynie mniej wody jak przez grubą" (to na dwa
    kawalki rury z redukcją po środku)

    d) "żeby był powrót to musi być cieńsza" (to na okolicznośc obiegu z pompą)

    Ogolnie większośc moich problemów budowlanych dotyczyła "hydraulików z
    duzym stażem". Natomiast moje argumenty to nie sa argumenty - to jest
    fizyka. Na poziomie technikum. Pozwole szanownemu hudrualikowi
    przeprowadzić doświadczenie:

    Nalej do rury fi 0.5 cala wody i zatkaj palcem. Odwróc aby mieć słup
    wody. Obeserwuj jak nie wylata.

    Zatkaj palcem rurę fi 0.5 cala podpięta do wodociągu i odkręć zawór.
    Obserwuj jak wylata.

    Te dwa proste doświadczenia moga napraowadzić cię na ciekawy wqniosek:
    istnieja przecieki które działają tylko po przekroczeniu jakiegoś
    ciśnienia, wczesniej są szczelne. Złośliwi fizycy bez stazu
    hydrualicznego nawet potrafią takie rzeczy obliczać. Ale to tępaki, w
    końcu co taki fizyk potrafi, nawet by rurki nie nagwintował i beretu z
    antenką tez nie ma...