  • Data: 2010-02-10 15:29:24
    Temat: Re: Spadek temperatury w domu o 1 st...
    Od: robertr <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    -
    > 4.  Aby jednak przegrzać o te 5stC to też nie jest takie możliwe ponieważ
    > współczesne okna buduje się z szyb 2-3 warstwowych z napylanymi warstwami
    > które mają za zadanie ograniczać promieniowanei UV oraz IR po to aby własnie
    > nie przegrzewać pomieszczeń w lecie.  Więc tego ciepełka ze słońca az tak
    > dużo nie będzie. Dla domu nieakumulacyjnego w sam raz a dla akumulacyjnego
    > niezauważalnie, mało.

    Marko
    Z tym ograniczaniem nagrzewania latem to albo cytujesz jakieś ściemy
    marketingowe albo...
    Zobacz sobie spektrum promieniowania słonecznego, docierającego do
    Twego domu po filtracji w atmosferze:
    UV < 5 % IR też bardzo mało, jakby było inaczej to Ewolucja zadbałaby
    o inną budowę naszego oka. Natomiast napylana warstwa chroni przed
    wypromieniowaniem IR z naszego domu i tyle. Jak kupisz sobie jakąś
    szybę termiczną to najczęściej na jednej stronie jest coś przyklejone
    i to oznacza stronę montażu - działa ten system w jedną stronę i
    wszyscy montują tak aby IR odbijane było do domu. Tak naprawdę
    transmisja tych szyb wynosi 60 % a normalnych 80 %.
    Może są tacy użytkownicy z oknami dachowymi od strony południowej w
    których ten system, który opisujesz działa - tzn nic im się latem nie
    nagrzewa?

    >1. 0,2stC to nic nie znacząca wartość. Nie wiem skąd tyle wziąłeś.

    Liczby które wziąłem to oczywiście pewne uproszczenie (np. akumulacja
    100 kWh/1C to 20 kWh co daje 0,2 C).
    Pomyśl jak fajnie działa dom akumulacyjny w okresie przejściowym
    wiosna czy jesień gdy światła trochę jest a grzać trzeba.
    Np dla powyższej akumulacji (100 kWh/1C) i zapotrzebowaniu na ciepło
    np 30 kWh /dzień Może być że dziennie przez szyby od strony południa
    wpadnie nawet 25 - 40 kWh (jakieś 7 - 10 m2),
    Można wówczas mieszkać komfortowo z oscylacjami temperatur poniżej 0,5
    C.
    Nawet jak przez kilka dni będzie więcej słońca i ciepło to
    temperatura średnio wzrośnie o max... 1,5 C.
    Natomiast w domu np szkieletowym w tym czasie będziesz latał do
    firanek i pieca...

    Latem jak masz wysunięty dach to światło bezpośrednie może wcale nie
    docierać, ja tak mam i bardzo sobie to chwalę.