  • Data: 2010-02-10 18:45:56
    Temat: Re: Spadek temperatury w domu o 1 st...
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10 Lut, 15:00, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > 2.  Zanim w domu akumulacyjnym zrobi się ciepło od słoneczka to juz słońce
    > będzie mocno po południu.

    W takim domu bedzie caly czas cieplo :) A popoludniowe ciepelko ze
    sloneczka zostanie "wchloniete" w sciany i oddane kiedy bedzie
    potrzebne.

    > 3. Energia ze słońca jest darmowa. Gdy będzie to 26stC w dzień zamiast 21 to
    > nic się nie stanie.  Nie płacisz za to. Zresztą dotyczy pomieszczeń
    > nasłonecznionych. W pozostałych będzie już mniej.

    Ha ha - nic sie nie stanie? Spoce sie :D Wole jednak zeby bylo 21,2, a
    energia zostala w murach. Piec / kociol / pompa / kominek / dowolne
    inne zrodlo ciepla odetchnie przez nastepne pare godzin :)

    > W domu akumulacyjnym jak tylko słońce zajdzie i przyjdzie mróz to kocioł
    > musi zacząć szybko grzać z dużą mocą.  W domu akumulacyjnym pojemność
    > cieplna jest spora więc tuż po zachodzie gdy przyjdzie mróz przez jakiś czas
    > poczujemy dyskomfort chyba że kocioł będzie grzał naprawdę sporą mocą ale i
    > tak nie obejdzie się bez spadku temperatury zanim dojdzie do siebie.  W domu

    Co Ty opowiadasz.. W domu akumulacyjnym (np. moim) mozesz wylaczyc
    ogrzewanie na 24h i nie czujesz zadnego dyskomfortu (dla mnie spadek o
    1st C to nie dyskomfort - dyskomfort to mialem w chaupie z
    kaloryferami gdzie z 23 wieczorem robilo sie 16 rano :D A Ty piszesz
    ze po zachodzie przyjdzie mroz i zrobi sie zimno.. Bzdura !! Nie zrobi
    sie.

    > 6. W domu akumulacyjnym za dnia zostaną nagrzane betony po to aby kolejnego
    > dnia ich energia niepotrzebnie "konkurowała" z energią słoneczną.

    A nocy u Ciebie nie ma ? ;) W dzien odbierze, w nocy odda (a piec moze
    sobie odpoczac).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.